به گزارش ایرنا، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور به همراه جمعی از کارکنان این وزارتخانه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های والای ایشان، رهبری و شهدا تجدید پیمان کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
کارکنان سازمان فنی و حرفه ای کشور با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز گرامی داشتند.
31 تیرماه تا 6 مرداد ماه به عنوان هفته ملی مهارت و 6 مرداد به عنوان روزملی کارآفرینی وترویج آموزش های فنی وحرفه ای در کشور نامگذاری شده است.

** آموزش نیروی کار راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه ای است
رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در این آیین معنوی عنوان کرد: راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه ای متاثر از تحولات و پیشرفت خیره کننده صنعت در جهان، آموزش نیروی کار با روش های روز دنیا و به روز کردن مهارت نیروی انسانی است.
سلیمان پاک سرشت اضافه کرد: امروز اشتغالی پایدار و ماندگار است که مبتنی بر مهارت نیروی انسانی باشد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات فعلی کشور در اثر فقدان نیروی کار ماهر است، اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای در این راه سیاستگذاری و برنامه ریزی های خاصی را تدارک دیده است.
پاک سرشت بیکاری جوانان را یکی از مهمترین چالش های فعلی کشور عنوان کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه ای به عنوان مکمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص اقدامات مهمی در خصوص اشتغال روستای، اشتغال فراگیر و اشتغال پذیر کردن جوانان انجام داده است.
وی به برنامه های هفته ملی مهارت نیز اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این هفته رساندن پیام مهارت آموزی به گوش جامعه است.
رییس سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد: هفته ملی مهارت فرصت مناسبی است تا تمامی دستگاه های درگیر در حوزه مهارت آموزی نیروی کار کشور، برنامه های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و در مسیر تکمیل برنامه های یکدیگر حرکت کنند.
وی یادآور شد: سازمان فنی و حرفه ای کشور در این هفته برنامه های مهارتی خود را با شرکای اجتماعی خود مانند وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی بررسی کرده و برنامه های متنوعی را با همکاری این نهادها در حوزه آموزش دانش آموزان و دانشجویان برای سال تحصیلی ٩٧ - ٩٨ طراحی کرده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.