به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکاییل مقدسی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: اعضای شوراها باید از ظرفیت نمایندگان برای حل مشکلات روستاها و شهرهای خود استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص روز کار و کارگر اظهار داشت: رونق تولید کمک به اقتصاد مقاومتی است و حمایت از کالای ایرانی موجب سرافرازی کشور در منطقه خاورمیانه و جهان می شود.
امام جمعه نیر بیان کرد: هر گاه مردم و مسئولان دست در دست یکدیگر و حامی هم باشند، می توانند به راحتی مشکلات اقتصادی ، نقشه های آمریکا و صهیونیست در خصوص صادرات نفت و دیگر مسائل اقتصادی را حل کنند.
نماینده مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: پروژه فاضلاب شهر نیر که از مهم ترین پروژه های شهرستان نیر است شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد.
رضا کریمی افزود: با تلاش نمایندگان منطقه شهرستان نیر جزو منطقه ویژه اقتصادی شد.
صدیف بدری ، دیگر نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: طرح جامع مدیریت شهرداری ها در دست مطالعه بوده و امسال سهم شهرداری ها و دهیاری ها از محل منابع مختلف افزایش خواهد یافت.
او اظهار داشت: طرح درآمد پایدار شهرداری‌ ها در سال 95 تهیه شده تا شرایط برای توسعه اقدامات شوراها برای پیشرفت مناطق تحت مدیریت خود فراهم شود.
بدری در خصوص وضعیت راه‌ های مواصلاتی استان اردبیل نیز گفت: راه‌ های بین مراکز شهرستان‌ های مختلف استان دارای ردیف ملی در سال‌ های 97 و 98 هستند که از آن جمله می‌ توان به محورهای اردبیل - سرچم، نمین - آستارا ، سه راهی صحرا تا بیله سوار ، سه راهی سربند تا سه راهی مشگین‌ شهر ، نیر - سراب و اردبیل - مشگین‌ شهر اشاره کرد.
محمد فیضی ، یکی دیگر از نمایندگان مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین نیز از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای پروژه های مختلف از جمله پروژه های گردشگری خبر داد و گفت: با همت و تلاش نمایندگان منطقه راه ارتباطی نیر - سراب جزو پروژه های ملی قرار گرفت.
فیضی به تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان نیر از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی 200 تا هزار هکتار زمین نیاز می باشد.
او از جمله مزایای مهم منطقه ویژه اقتصادی را معافیت های مالیاتی و گمرکی ذکر کرد که سرمایه گذاران می توانند از این مزایا برخوردار شوند.
ابراهیم امامی ، فرماندار شهرستان نیر هم یکی از مهم ترین پروژه های در حال اجرای شهرستان نیر در حوزه کشاورزی را اجرای پروژه آبیاری مکانیزه پایاب سد سرخاب دانست که با 230 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد و با اتمام این پروژه 3 هزار هکتار از اراضی پایاب این سد زیرپوشش قرار خواهد گرفت.
وی اظهارداشت: اعضای شوراها باید با مطالعه قانون شوراها ، قوانین و وظایف شوراها را بدرستی بدانند و به خود باور داشته باشند تا امورات و مشکلات شهر و روستاها را با مشورت ، همفکری و کار عملی پیگیری کنند.
نیر در جنوب اردبیل قرار دارد.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.