به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی پنجشنبه شب در نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه با فعالان اقتصادی و تجار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: می توان با راه اندازی این بازارچه ها مراودات اقتصادی با بیش از 37 درصد جمعیت جهان در کشورهای آسیای میانه را رقم زد.
وی با بیان اینکه بقای هستی اجرای قانون است گفت: اگر بنای توسعه سیستان و بلوچستان بر پایه ترانزیت گذاشته شده است باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد که توسعه این استان نیاز به تسریع در پنج طرح مهم نظیر راه، راه آهن و غیره دارد.
وی بیان کرد: از آنجایی که توسعه محور شرق سالیان متمادی مصوب شده اما ردیف قابل قبولی ندارد ضروریست به این بخش توجه جدی شود.
موهبتی بر تکمیل زیر ساخت پایانه های مرزی و گمرکات سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
وی اظهار داشت: برای کمک به توسعه سیستان و بلوچستان باید نسخه متفاوت از کشور در بخش های مختلف نظیر گمرک پیچید تا از فرصت مراودات اقوام در دو طرف مرز این استان با کشورهای همسایه بهترین بهره را برد.
استاندار سیستان و بلوچستان بر استفاده از فرصت مرز این استان در تامین گوشت مورد نیاز کشور تاکید کرد.
وی افزود: همچنین می توان برای تامین بسیاری از کالاهای اساسی کشور نظیر برنج از مراودات مرزی سیستان و بلوچستان با کشور های همسایه بهره گرفت.
موهبتی بیان کرد: تولیدکنندگان سیستان و بلوچستان نمی توانند با سایر نقاط کشور رقابت کنند زیرا مدل صادراتی خوبی نداریم.
وی اظهار داشت: همچنین ضروری است بانک های سیستان و بلوچستان از سختگیری خود به فعالان اقتصادی بکاهند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تفاهنامه های سیاسی امنیت و آرامش را به ارمغان نمی آورند بلکه آنچه در این بخش مهم است رفتار مردم در دوسوی مرزهاست.
به گزارش ایرنا نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر تسریع در زیر ساخت های اقتصادی این استان نظیر راه آهن، گاز و غیره برای افزایش سرمایه گذاری، استفاده بهینه از فرصت مرز، مدنظر قرار دادن نسخه جدید در استفاده از فرصت مرز برای تامین دام و گوشت مورد نیاز کشور، رونق کوله بری، بازنگری در قوانین برای جلوگیری از قاچاق، تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه و منطقه آزاد سیستان، سرمایه گذاری دولتی در استان، حمایت دولت از بخش های خصوصی و ساماندهی مرز تاکید کردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.