به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بر اساس نقشه های هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه سرد و بارشی موجود، کاهش دمای هوا، بارش باران و برف در سطح استان از روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه پیش بینی می شود.
بنا به گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل، بارش در مناطق شمالی این استان به صورت باران و در مناطق مرکزی و جنوبی به صورت برف پیش بینی می شود.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل بارش در این استان را از عصر دوشنبه(فردا) تا قبل از ظهر روز سه شنبه قابل ملاحظه پیش بینی و اعلام کرده است که در مناطق مرکزی و جنوبی استان در طول شب و اوایل صبح به ویژه در صبح سه شنبه و صبح چهارشنبه دمای هوا 4 تا 6 درجه سلسیوس زیر صفر خواهد بود.
سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به استناد این پیش بینی وضعیت جوی اعلام کرد که کشاورزان و باغداران اقدامات لازم جهت سوزاندن کاه و کلش و مواد مناسب برای ایجاد دود در اطراف باغات میوه را برای جلوگیری از خسارت انجام دهند.
جهاد کشاورزی استان همچنین به باغداران توصیه کرد که با استفاده از دستگاه های جلوگیری از سرمازدگی مانند مولد باد، بخاری های بادی و چاهک معکوس و استفاده از سایر روش های فنی به خصوص در ساعت 2 نصصف شبب تا 6 صبح به مقابله با سرمازدگی بپردازند.
این سازمان همچنین خواستار تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها و انبارها و کنترل و کاهش غذادهی در استخرهای پرورش ماهی و نیز حفاظت از ماشین های کشاورزی در استان شده و توصیه کرد که زنبورداران استان نیز از جابجایی کندوها خودداری کرده و اقدامات لازم را برای محافظت از کلنی ها و کندوها به علت کاهش دما انجام دهند.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.