به گزارش روز جمعه ایرنا ، خلیل نیکشاد در جلسه کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی با محوریت توسعه باغات در اراضی شیب دار گفت: بزودی به میزان 70 هکتار به سطح باغات استان در اراضی شیب دار افزوده خواهد شد.
وی گفت: از سال گذشته تاکنون نیز بیش از 320 هکتار از اراضی شیب دار استان به باغات میوه اختصاص داده شده است.
وی اظهار داشت: سیاست های حمایتی و هدایتی جهاد کشاورزی استان بر استمرار توزیع نهال های یارانه دار و نگاه ویژه به گسترش باغات در شهرستان های نیر و سرعین با نهال های اصلاح شده با برند مرغوب متمرکز است.
او افزود: شهرستان نیر در راستای گسترش باغات در اراضی شیب دار موفق عمل کرده و این شهرستان 146 هکتار باغ در اراضی شیب دار را داراست.
نیکشاد بیان کرد: رویکرد ما در شهرستان های نیر و سرعین گسترش گونه های گل محمدی ، بادام و سنجد و زرشک می باشد که از لحاظ آب و هوایی و میزان بارندگی و دیگر شاخص های اقلیمی پرورش آنها مقرون به صرفه بوده و به سبد اقتصاد خانوارهای روستایی کمک می کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی ، افزایش واحدهای گلخانه ای و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به آنها در برنامه های کاری این سازمان قرار دارد.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 41 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.