محمد ابراهیم محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد روستای شمس آباد با ظرفیت تولید پنج تن ماهی قزل آلا فعال شده و با نتایج مثبت این طرح در آینده شاهد اجرای آن در سطح وسیع خواهیم بود.
او اظهار داشت: واحد پرورش روستای آلوارس هم که دارای ظرفیت تولید 10 تن می باشد، برخی مشکلاتی دارد که با برطرف شدن موانع پیش رو می تواند دوباره فعال شده و بخشی از نیاز منطقه و استان را فراهم کند.
وی افزود: درخواست های زیادی در زمینه احداث واحدهای پرورش ماهی توسط متقاضیان به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان ارائه شده که پس از بررسی کارشناسی و صدور مجوزهای لازم، سرعین به یکی از قطب های پرورش ماهی در استان تبدیل خواهد شد.
وی بر لزوم استقرار مدیریت شیلات به طور مستقل در این شهرستان تاکید و اظهارامیدواری کرد با توجه به تخصص و ارائه خدمات مستمر و ارزنده شاهد شکوفایی بخش شیلات در شهرستان توریستی سرعین باشیم.
اردبیل استانی غیرساحلی بوده ولی دارای منابع آبی و استعدادهای بالقوه کشاورزی و آبزی پروری است. بیش از 300 واحد مزرعه و 400 استخر پرورش ماهی در استان اردبیل فعال بوده و چند سد معیشتی نیز در این زمینه بهره برداری شده است.
171 مورد قنات ، 45 سد ، پنج هزار و 300 چاه و یک هزار و 636 چشمه در استان اردبیل وجود دارد که می ‌تواند نوید بخش افزایش تولیدات در بخش شیلات باشد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.