مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: به منظور شتاب دادن به توسعه بیمه اجتماعی در استان اردبیل 12 بخش به عنوان پایلوت صندوق انتخاب شده و اجرای برنامه‌های صندوق در این بخش‌ها با تلاش مضاعف آغاز شده است.

رضا عبداللهی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در انتخاب پایلوت، بخش‌های مرزی و کم برخوردار در اولویت قرار گرفتند تا با تمرکز بیشتر در این بخش‌ها و ده گردشی بتوانیم از هر خانواده حداقل یک نفر را تحت پوشش صندوق قرار دهیم.
وی با تشریح و تبیین اهداف و مزایای صندوق خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستائیان، عشایر، کشاورزان ساکن و غیر ساکن، قالی‌بافان، زنبورداران، رانندگان و ساکنین در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت می‌باشد و افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت سالی یکبار حق بیمه می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان را یادآور شد و بیان کرد: حداقل مبلغ در یکسال، در سالجاری 240 هزار تومان و حداکثر 540 هزار تومان می‌باشد که بیمه شده با پرداخت سهم خود می‌تواند از دو برابر حق بیمه که دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌کند برخوردار شود.
عبداللهی افزود: در ماه‌های اخیر شرایطی فراهم شده است تا افرادی که توان پرداخت حق بیمه را به صورت یکجا ندارند می‌توانند به صورت اقساط شش ماهه، چهار ماهه و سه ماهه پرداخت نمایند.

وی با اشاره به مبانی قانونی تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: در راستای اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که برخورداری از بیمه اجتماعی را حق همگانی می‌داند و نیز قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که در اردیبهشت ماه سال 1383 در مجلس شورای اسلامی مصوب گردید و بر اساس آئین‌نامه بیمه اجتماعی روستائیان  و عشایر که در تیرماه سال 1384 به تصویب هیات وزیران رسید، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تشکیل گردید.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل همچنین اهداف و ماموریت‌های صندوق را یادآور شد و بیان کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی، افزایش رفاه اجتماعی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و باز توزیع عادلانه درآمد از اهداف اصلی صندوق می‌باشد، افزود: در راستای گسترش عدالت اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی روستائیان و عشایر، صندوق بیمه اجتماعی فعالیت‌های خود را در جامعه هدف متمرکز نموده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.