علی یوسف زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به پیوست یک قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی اعتبارات پروژه های ملی این اداره کل در حوزه راه امسال به نسبت سال 97 2 دو برابر شده است.
وی اظهار داشت: با افزایش اعتبارات و تخصیص به موقع آن علاوه بر تسریع در تکمیل و بهره ­برداری از پروژه های در دست اجرا، شاهد شروع قطعات جدیدی از توسعه راههای استان خواهیم بود.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ازجمله پروژه های راه سازی در استان احداث باند دوم اردبیل ـ مشگین شهر است که با وجود مطالبات پیمانکار، هماهنگی­ های لازم جهت بهره­ برداری از 18کیلومتر دیگر از آن برای سال 98 انجام گرفته و انتظار می رود با تخصیص کامل اعتبار پیش از زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.
وی از دیگر پروژه ­های در دست اجرا را پروژه پارس ­آباد – سربند به طول20 کیلومتر عنوان کرد و افزود: پروژه پارس­ آباد- سربند توسط 2 پیمانکار در حال اجرا بوده و تلاش می شود که بخشی از این راه امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.
یوسف زاده در ادامه افزود: با وجود واگذاری جاده بیله سوار - گوگ ­تپه به طول 5.7 کیلومتر به پیمانکار جهت تبدیل به راه چهارخطه ، به جهت وجود تاسیسات زیربنایی درحریم قانونی راه و عدم همکاری مناسب دستگاههای مرتبط امکان شروع عملیات اجرایی محقق نشده و با پیگیری­های صورت گرفته در آینده نزدیک با جابجایی تاسیسات بستر جاده بازگشایی و عملیات اجرایی نیز شروع می شود.
وی درباره احداث باند دوم ورودی گرمی به طول پنج کیلومتر افزود: با مساعد شدن شرایط جوی عملیات تکمیلی آن نیز شروع خواهد شد.
او گفت: احداث جاده رضی - امیرکندی به طول 8 کیلومتر با عنوان حذف مقطع پرتصادف با مشخصات بزرگراه در دست اجرا است که در سال جاری تکمیل خواهد شد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در باره حد فاصل سه راهی صحرا – گرمی – بیله ­سوار– پارس­ آباد نیز گفت: قطعاتی از این جاده مطالعه شده و قطعاتی نیز در مرحله مطالعه و یا برگزاری مناقصه جهت تبدیل به بزرگراه است.
وی ادامه داد: در منطقه جنوب استان نیز جاده اردبیل – سرچم به طول 35 کیلومتر در دست احداث بوده که 15 کیلومتر آن در سال گذشته و قبل از آن مورد بهره برداری قرار گرفته و تلاش می شود امسال حداقل 10 کیلومتر دیگر از این راه به بهره ­برداری برسد.
یوسف زاده بیان کرد: 25 کیلومتر دوم از این پروژه نیز در حدفاصل کیلومتر 35 تا60 در مرحله واگذاری به پیمانکار است که به محض مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آن هم شروع خواهد شد.
یوسف زاده افزود: از دیگر پروژه­ های در دست اجرای این اداره کل احداث راه اصلی کلور- درام است که فعالیت­های خوبی در این پروژه صورت می ­گیرد و علاوه بر عملیات خاکی ، ابنیه فنی و روسازی مسیر ، تا یکی دو ماه آینده 2 دستگاه از پل های خاص پروژه نیز تکمیل و موجب تسهیل تردد خواهد شد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل رانش در جاده کوثر – خلخال را یادآور شد و گفت: با توجه به ضرورت تسریع در بازگشایی این مسیر عملیات خاکبرداری پروژه در فصل زمستان انجام گرفته و در حال حاضر ابنیه فنی پروژه و آماده ­سازی مسیر جهت عملیات خاکریزی و روسازی در دست احداث بوده و پیمانکار نیز تمام توان خود را جهت تسریع در تکمیل و بهره ­برداری از پروژه بکار گرفته است.
استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.