مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در اواخر سال گذشته کودکان و نوجوانان خلاق استان اردبیل 15 عنوان ملی و بین‌المللی را در رشته‌های ادبی و هنری کسب کردند.
زغفر احدزاده در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با 34 مرکز ثابت، سیار و کتابخانه پستی در بیش از 40 عنوان فعالیت سعی می‌کند تا به کودکان و نوجوانان در مناطق شهری و روستایی ارائه خدمات کند.
وی خاطرنشان کرد: ما در قالب خودروهای کانون و اکیپ‌های سیار سعی می‌کنیم خدمات فرهنگی و هنری را به کودکان در مناطق محروم و دورافتاده ارائه کنیم که در این زمینه سعی کردیم در سال گذشته هم ناوگان خودرویی و هم تجهیزاتمان را نوسازی کرده و نسبت به ارائه خدمات مطلوب‌تر اقداماتی را به شکل مناسب انجام دهیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مورد 40 عنوان فعالیت کانون و ارائه آموزش‌های مستمر برای کودکان و نوجوانان در قالب این فعالیت‌ها گفت: عمده هنرمندان شاخص کشوری از کانون فعالیت‌های خود را آغاز کردند و جرقه استعداد و توانایی آنها در کانون زده شده و از طریق این مجموعه پرورش یافته و به مراحل و مدارج بالاتر دست یافته‌اند.
احدزاده افزود: در سایه تلاش بیش از 80 نفر از مربیان کانون استان اردبیل ما در دو ماه پایانی سال گذشته به موفقیت‌های بی‌سابقه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی دست یافته‌ایم به طوری که هم در جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بیش از 15 عنوان به دست آوردیم و هم در مسابقات بین‌المللی بلغارستان که در رشته نقاشی برگزار شد و همچنین مسابقات بین‌المللی فنلاند و پرتغال با حضور ده‌ها کشور کودکان و نوجوانان این استان موفق به کسب مدال و دیپلم افتخار شدند.
وی بیان کرد: در سایه تلاش مربیان و انگیزه و خلاقیت آنهاست که شاهد درخشش کودکان و نوجوانان عضو کانون در سطح ملی و بین‌المللی بودیم که قطعا در سالجاری نیز شاهد تداون این موفقیت‌ها در رشته‌های مختلف خواهیم بود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مورد حضور موفق کودکان و نوجوانان عضو کانون در مسابقات و رویدادهای مختلف در رشته نقاشی، سفال و خوشنویسی تصریح کرد: در رشته موسیقی در بیش از 40 عنوان فعالیت نسل آینده حضوری موفق دارند به طوری که در جشنواره ادبی کشور یکی از دختران نوجوان این استان در سطح ملی و همپای شاعران معروف کشوری خوش درخشیده و توانسته سروده خود را ارائه کند.
احدزاده در مورد چاپ آثار اعضای کانون به ویژه چاپ کتاب‌های سه عضو کانون اظهار کرد: قطعا با نظارت و دقتی که در محتوا و تولید آثار وجود دارد با مجوز شورای کتاب به صورت استانی و کشوری این آثار به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی به فعالیت متنوع کودکان و نوجوانان در رشته‌های قرآنی، رباتیک، کار با چوب و سایر آفریده‌های ادبی و هنری اشاره کرد و گفت: ما با 127 نیرو که 80 نفر از آنها را مربیان تشکیل می‌دهند با شور و علاقه خاص آماده ارائه خدمات به نسل آینده هستیم که قطعا در کانون به عنوان تخصصی‌ترین مجموعه سعی بر این است تا کودکان و نوجوانان در بهترین شرایط با مهارت‌های مختلف آشنا شوند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به ارسال کتاب به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی به صورت پستی و بهره‌گیری از نظرات آنها در رفع ایرادات و اشکالات احتمالی اشاره و خاطرنشان کرد: تابستان فرصت مناسبی است تا خانواده‌ها با سپردن فرزندان خود به این مجموعه در پرورش و بروز و ظهور خلاقیت آنها گامی اساسی بردارند.
احدزاده یادآور شد: با توجه به وقوع سیل در برخی از مناطق کشور از همان روزهای نخست سالجاری اکیپ‌های امداد فرهنگی ما به مناطق سیل‌زده اعزام شدند تا کودکان و نوجوانان آسیب دیده خدماتی را ارائه کنند.
وی به آمادگی کانون برای برگزاری یک دوره آموزشی روزنامه‌نگاری برای کودکان و نوجوانان با همکاری خانه مطبوعات اشاره و تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای را با بنیاد حمایت از کودکان مستمند و بی‌سرپرست به امضا رساندیم تا خدماتی را به این کودکان ارائه کرده و نسبت به جلب رضایت آنها اقدام کنیم.
 
آموزش 3 هزار و 635 نفر در کانون زبان
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به فعالیت کانون زبان ایران در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما براساس آخرین متدهای جهانی و سرفصل‌های بین‌المللی آموزش زبان انگلیسی را برای علاقمندان در قالب کانون انجام می‌دهیم.
احدزاده افزود: آموزش‌های ارائه شده در کانون زبان ایران علاوه بر کیفیت بالا از سطوح آزمون‌های استاندارد در مراحل مختلف نیز برخوردار است به طوری که ما برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در کانون زبان ایران در استان اردبیل ارائه خدمات می‌کنیم.
وی از فعالیت کانون زبان ایران در سه شهرستان اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر خبر داد و بیان کرد: در سفر اخیر رئیس کانون به اردبیل مقرر شد تا با تامین زمین و همکاری مسئولان شهرستان‌ها در دو شهرستان خلخال و گرمی شعبه‌ای از کانون زبان ایران در این شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: در گرمی فضا مهیا شده و امیدواریم در خلخال نیز به سرعت این کار به انجام برسد تا با نظر کارشناسان کشوری شاهد فعالیت این شعبات در دو شهرستان باشیم.
احدزاده به بیش از یک دهه فعالیت کانون در استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 635 نفر در کانون زبان مشغول فراگیری زبان انگلیسی هستند که با 20 درصد افزایش نسبت به سال‌های گذشته این مجموعه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: 37 نفر از همکاران ما در کانون زبان مشغول فعالیت هستند و ما امیدواریم با کیفیت مناسب و به صورت فصلی نسبت به ثبت نام علاقمندان اقدام می‌کنیم و براساس شهریه تعیین شده ثبت نام‌ها و برگزاری کلاس‌ها را شاهد هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.