به گزارش ایرنا، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهردراین آیین گفت: نمایش عروسکی در فرآیند تربیتی و شخصیت پردازی برای کودکان، آشناترین وسیله هنری با روح آنان تلقی می شود.
وی اظهار داشت: تاکید بر استفاده از متون نمایشی با توجه به تخیل و ذهنیت کودکان، ترویج و توسعه فعالیت های هنری و کشف استعدادهای مربیان و اعضا از هدف های برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی است.
عالی نسب افزود: برپایی این نوع جشنواره ها باعث همدلی میان اعضا و مربیان، تعامل های سازنده و آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان و نوجوانان می شود.
براساس نظر داوران هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی بوشهر در اولین مرحله از میان 22 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره 11 اثر در مرحله بازبینی با هم به رقابت پرداختند و در پایان 6 نمایش برگزیده از مراکز نخل تقی، اهرم، خورموج، سیراف، دیلم و بندرریگ به مرحله پایانی راه یافتند.
براین اساس نمایش های مهمان های پر دردسر از مرکز دیلم، این همه تلق و ملق از مرکز بندرریگ و نمایش قلمبه از اهرم در جایگاه اول تا سوم به عنوان نمایش های برگزیده معرفی شدند.
براساس نظر هیات داوران مقام اول تا سوم بخش کارگردانی به نمایش های مهمان های پردردسراز مرکز دیلم به کارگردانی لاله شایان فر، این همه تلق و ملق از مرکز بندرریگ به کارگردانی آٰرزو تنگستانی و نمایش قلمبه از مرکزاهرم به کارگردانی زینب احمدی تعلق گرفت.
در بخش موسیقی نیز نمایش قلمبه از مرکز اهرم رتبه اول، گوسفندی که خیلی کوچک بود از مرکز سیراف رتبه دوم و مهمان های پردردسر از مرکز دیلم رتبه سوم را کسب کردند.
جایزه های اول تا سوم طراحی و ساخت دکور به نمایش گوسفندی که خیلی کوچک بود از مرکز سیراف، راز آواز از مرکز نخل تقی و گنجشک و پنبه دانه از مرکز خورموج اهدا شد.
در بخش عروسک گردانی هم مراکز دیلم رتبه اول، اهرم رتبه دوم و خورموج رتبه سوم را از آن خود کردند و جوایز طراحی و ساخت عروسک نیز به مراکز نخل تقی، اهرم و بندر ریگ اهدا شد.
جوایز ویژه بخش های طراحی و ساخت بروشور به مرکز دیلم و اهرم وانتخاب صدا پیشه برتر به کوچکترین عضو نمایش گوسفندی که خیلی کوچک بود از مرکز سیراف اختصاص یافت.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.