نقی صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز تخصصی علوم و نجوم این کانون واقع در اراضی پایین کوه از ساعت 23 جمعه شب /پنجم مرداد/ حدود 2 ساعت پذیرای علاقه مندان این حوزه خواهد بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه برای رصد ماه گرفتگی سه دستگاه تلسکوپ و ابزارهای رصد در این مرکز فعال خواهد بود، گفت: اولویت این بازدیدها با کودکان و نوجوانان خواهد بود، اما همه می توانند برای رصد حضور یابند.
صالحی تصریح کرد: این ماه گرفتگی طولانی ترین ماه گرفتگی قرن حاضر است از همین رو پیشنهاد می شود برای تجربه اندوزی فرزندان خردسال و نوجوانان، ایجاد علاقه و معرفی علم نجوم به آنها، خانواده ها در این رصد حضور داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم استعدادیابی کودکان و نوجوانان در زمینه های مختلف، اظهار داشت: خوشبختانه تیر امسال دیپلم افتخار مسابقه نقاشی محیط ‌زیست ژاپن به عضو هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان رسید.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: دختر 11 ساله خرمدره ای دیپلم افتخار بخش بین‌الملل هجدهمین مسابقه‌ بین‌المللی جی کیو ای کشور ژاپن در سال ۲۰۱۷ از بین نزدیک به 18 هزار اثر از ۹۶ کشور جهان را از آن خود کرد که این نشان از شکوفا شدن استعدادهای کودکان زنجانی است.
صالحی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران با ارسال ۲۶۵ اثر در مسابقات ژاپن شرکت کرده بود.
به گزارش ایرنا، بر خلاف خورشید گرفتگی که با کوچک بودن سایه ماه بر روی زمین، منطقه کوچکی شاهد خورشید گرفتگی هستند، ماه گرفتگی در نیمی از کره زمین که در وضعیت شب باشد و ماه را در آسمان داشته باشند، قابل مشاهده است.
به این معنی که فراوانی جامعه‌ای که بتوانند ماه گرفتگی را ببینند، بیشتر از خورشیدگرفتگی است و افراد زیادی می توانند شاهد این پدیده طبیعی باشند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.