محمد نقی صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان کارگروه این بخش با همکاری سایر دستگاه های متولی مانند بهزیستی، آموزش و پروش و صدا و سیما برنامه های مختلفی را برگزار می کند.
وی اظهار داشت: بر این اساس، این کانون در دهه مبارک فجر 40 برنامه شاخص را در ذیل برنامه های دیگر و کارگروه های دیگر پیش بینی و اجرا می کند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس تلاش شده در طول دهه فجر برنامه های جشن انقلاب با مشارکت کودکان و نوجوانان که از خلاقیت و علاقمندی خاصی نیز برخوردار هستند، اجرا شود که این مهم از زمان اجرای آن، تا به اکنون بخوبی نمایان بوده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون آسیب های فراوانی کودکان و نوجوانان ایران زمین را نشانه گرفته و ارائه برنامه آموزشی و در عین حال امید بخش می تواند آنان را بیش از گذشته مصون نگه دارد.
صالحی ، اجرای نمایش های مختلف، برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار کودکان، نوجوانان و مربیان، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری ، ادبی و علمی با عنوان دستاوردهای انقلاب را برای گروههای هدف را از جمله برنامه هایی دهه فجر ذکر کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: همزمان با جشن های دهه فجر 40 قصه در 40 مدرسه و مهدکودک وقایع انقلاب اسلامی روایت می شود که سهم بسزایی در آشنایی گروههای هدف با دوران یاد شده دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه و ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان نیازمند همکاری و همدلی همه جامعه و مسئولان است.
وی یادآور شد: بر این مبنا با هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام باید بیش از گذشته به حقوق کودکان توجه کرد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.