به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های امروز نماز جمعه افزود: اقدامات مثبت مسوولان دست اندرکار در حوادث اخیر سیل چند استان کشورمان حاکی از پشتکار آنها در مهار این گونه حوادث و جبران خسارات مالی و جانی وارده به سیل زدگان است.
وی گفت: حضور ارتش و سپاه در کنار مسوولان مدیریت بحران کشور برای مقابله با حوادث سیل اخیر همراه با صبر و شکیبایی مردم در مواجهه با این حادثه طبیعی نشانگر وجود وحدت و یکپارچگی بین مسوولان و مردم در مهار بحران است.
خطیب جمعه خلخال اظهار داشت: وقوع حوادث طبیعی و قهری همچون سیل یک امر طبیعی در همه مناطق و کشورهای جهان بوده و و پدیده ای نیست که بشر بتواند از وقوع آن جلوگیری کند.
وی گفت: در حالی بسیاری از مسوولان کشورهای جهان در مواجهه با این پدیده طبیعی دچار آشفتگی می شوند مسوولان کشورمان با مدیریت صحیح مانع از هرگونه افزایش خسارات ناشی از ضعف مدیریت برحوادث قهری شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از سفر اخیر استاندار اردبیل به خلخال و حضور در جمع مردم روستاهای لرد و کرین از توابع بخش شاهرود این شهرستان افزود: وجود مشکل کمبود آب شرب در روستایی که کنار رودخانه پرآبی واقع شده قابل قبول مردم منطقه نیست.
او گفت:بر اساس قول مساعد داده شده از سوی استاندار اردبیل برای تبدیل روستای یک هزار خانواری لرد به شهر در آینده و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی این روستای بزرگ منطقه همچنین روستای کرین اقدام عاجل انجام می شود.
امام جمعه خلخال مشکل اشتغال را از جمله مشکلات بزرگ این شهرستان اعلام کرد و گفت: کم لطفی مدیران اجرایی گذشته به این شهرستان در خصوص ایجاد فرصت های شغلی با تلاش و پیگیرهای مسوولان امروزی استان و شهرستان ،نماینده مردم منطقه در مجلس به خصوص تلاش استاندار تلاشگر استان با حل مشکل اشتغال جوانان و توقف روند مهاجرت افرادجویای کار از این منطقه به مناطق دیگر کشور در سال جاری باید جبران شود.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی خدادادی منطقه گفت: خواسته من از مردم پرهیز از خرافات روز 13 فروردین و روز طبیعت و خدمت به خانواده و محافظت از طبیعت در این روز از سال جدید است.
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.