به گزارش خبرنگار ایرنا رضا اسلامی عصر سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان لاهیجان افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن مردم سوستان از سوی منابع طبیعی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و بنیاد مسکن هم باید زمین را در اختیار مردم قرار دهد و هیچ مشکلی بابت پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن وجود ندارد.
وی اظهار داشت: 50 میلیون تومان تسهیلات با سود چهاردرصد، 10 میلیون تومان تسهیلات هفت ساله با سود پنج درصد و 11 میلیون تومان هم تسهیلات بابت خرید زمین در مجموع تا 83میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی بحران که با حضور استاندار تشکیل می شود و در آن مدیران کل و فرمانداران هم شرکت دارند، موضوع مطرح و مدیران مربوطه باید در این زمینه پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: برای کمک به بقیه مناطق آسیب دیده لاهیجان بر اثر رانش و یا سیل، هشت پروژه تعریف شده که باید پنج درصد از بودجه شهرستان به بخش بحران اختصاص یابد تا مشکلات مناطق آسیب دیده لاهیجان نیز حل شود.
معاون عمرانی فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه گفت: 34 خانوار در منطقه سوستان در سال 95دچار رانش زمین شده اند که برخی هنوز در خانه های خسارت دیده زندگی می کنند و برخی نیز خانه هایشان به کلی آسیب دیده و پراکنده هستند.
آریا جهانگیری افزود: زمینی به مساحت یک هکتار مربوط به منابع طبیعی که بخشی از آن هم در اختیار یک پدر شهید قرار داشت از سوی منابع طبیعی رفع تصرف شده و برای واگذاری به مردم آماده است.
وی خاطرنشان کرد: سوستان روستایی در حاشیه لاهیجان است که تا قبل از رانش زمین برخلاف بقیه روستاها مردم آن مهاجرتی نداشتند بلکه مهاجر پذیر بود و تعداد جمعیت آن بیشتر هم شده بود.
جهانگیری اظهار داشت: تاکنون دو میلیون تومان تسهیلات بصورت بلاعوض به 34خانوار آسیب دیده پرداخت شده است.
در آبان ماه سال 1395 براثر بارندگی های مداوم و لغزنده شدن زمین ، نزدیک به 40 واحد مسکونی خانوارهای روستایی در دهستان سوستان از توابع شهرستان لاهیجان تخریب شد که قرار بود با واگذاری اراضی معوض از سوی منابع طبیعی و پرداخت تسهیلات با همکاری بنیاد مسکن برای این خانواده های آسیب دیده سرپناه ساخته شود که تاکنون مشکل این افراد بطور اساسی حل نشده است.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.