علی حسن زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان در ارتباط با آموزش دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تاکنون 50 هزار نفر از دانش آموزان آموزش دیده اند.
او گفت: اواخر سال 96 تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر آموزش 170 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی منعقد شد که در سال تحصیلی پیش رو این تفاهم نامه را به طور کامل اجرایی می کنیم.
وی اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه، دانش آموزان در قالب آموزش های عمومی آشنایی با منابع طبیعی و نحوه کاشت و نگهداری نهال آشنا شده و به نوعی پیام رسان و مروج فرهنگ منابع طبیعی در محیط خانواده می شوند.
او با بیان اینکه در 14 شهرستان استان کرمانشاه این تفاهم نامه در سال تحصیلی جاری اجرایی شد، گفت: 50 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی آموزش های لازم را فرا گرفتند.
حسن زاده یادآوری کرد که در سال تحصیلی آینده نیز 120 هزار دانش آموز دیگر آموزش می بینند.
وی تصریح کرد: کودکان نسل های آینده در امور فرهنگی بسیار تاثیرگذارند که بدون شک در بلند مدت تاثیرات این فرهنگ سازی را در حوزه منابع طبیعی و زیست محیطی خواهیم دید.
325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5.21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای 2 میلیون نفر جمعیت با 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.