دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: برخی از مدیران استان اردبیل هیچ قصد و نیتی جز آزار و اذیت سرمایه‌گذاران ندارند و این رویه به هیچ وجه پسندیده به نظر نمی‌رسد.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در بیست و دومین جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار کرد: در این شرایط نامناسب و حتی فاجعه‌بار عرضه و فروش محصولات لبنی ما وظیفه حمایت از واحدهای تولیدی فعال در این حوزه را در استان اردبیل داریم تا به نوعی دغدغه‌های مردم را در این حوزه با افزایش تولید و حمایت از تولیدکنندگان برطرف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری با 8 میلیارد تومان سرمایه خود با احساس مسئولیت در عرصه تولید لبنیات و تولید شیر ورود پیدا کرده در حالی که می‌توانست این رقم را در سایر حوزه‌ها اعم از خرید باغ و یا ویلاسازی هزینه کند اما با احساس مسئولیت و به نفع جوانان این منطقه در حوزه احداث و توسعه گاوداری سرمایه‌گذاری کرده و ما نباید چنین سرمایه‌گذاران علاقمند را ناراضی کرده و یا فراری دهیم.
دادستان اردبیل با انتقاد از مسئولان مربوط در صدور مجوز برای توسعه این مجتمع دامپروری بیان کرد: به نظر می‌رسد برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در این استان جز آزار و اذیت سرمایه‌گذاران هیچ قصد و نیتی ندارند به گونه‌ای که با سختگیری‌های بی‌‌مورد سعی دارند تا اسباب رنجش فعالان اقتصادی را فراهم کنند.
عتباتی افزود: ما مدیران در انجام وظایف قانونی و اداری خود نباید منتی بر سر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بگذاریم بلکه با راهکارهای مناسب و تسهیل بخشنامه‌ها و جلوگیری از هرگونه سختگیری سعی کنیم تا فعالان اقتصادی را مورد حمایت جدی و واقعی قرار دهیم.
وی تاکید رئیس قوه قضائیه و به تبع آن رئیس دادگستری استان اردبیل را از حمایت مشروع و قانونی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان یادآور شد و گفت: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامات سازمان بازرسی را توجیهی بر کم‌کاری خود قرار دادند در حالی که سازمان بازرسی هیچگاه به روند قانونی حمایت از سرمایه‌گذاران ایراد نگرفته بلکه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ شده تا از این واحدهای تولیدی حمایت کنند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در حقیقت مالک فرآیند صدور مجوز و موافقت با فعالیت‌های قانونی سرمایه‌گذاران هستند و باید در این زمینه تمامی مراحل صدور مجوز از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.  
عتباتی ادامه داد: در هیچ جای ایران به اندازه اردبیل دستگاه قضاء از سرمایه‌گذاران حمایتی نداشته‌اند و ضرورت دارد مسئولان استان اردبیل با جسارت و شجاعت بیشتر در این حوزه ورود پیدا کنند.
در این جلسه معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز با قدردانی از حضور دادستان اردبیل در جلسات ستاد رفع موانع تولید بیان کرد: از 633 مصوبه ستاد تسهیل در ماه‌های گذشته 45 درصد اجرایی شده بود که با حضور دادستان در این جلسه از یک ماه پیش اجرای مصوبات به 62 درصد رسیده است
عابدی خاطرنشان کرد: ما از تمامی واحدهای تولیدی فعال در استمهال بدهی به بانک و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حمایت می‌کنیم و اگر واحد تولیدی سحرسبز سبلان به چرخه تولید بازگردد با جلب نظر مساعد سازمان بازرسی از بانک توسعه تعاون خواهیم خواست تا نسبت به استمهال بدهی این سرمایه‌گذار اقدام کنند.
در این جلسه همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ما به هر شکل ممکن از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کنیم و حتی امور اراضی و معاونت بهبود تولیدات دامی را موظف کردیم تا در صدور مجوزها با دید مثبت و مساعد سرمایه‌گذاران را مورد حمایت جدی قرار دهند.
خلیل نیکشاد افزود: ما در صدور مجوز برای تغییر کاربری‌ها براساس مصوبه کمیسیون‌های تخصصی عمل می‌کنیم و در مورد واحد تولیدی بذر که در جوار یک واحد دامداری قرار دارد با اخذ موافقت محیط زیست سعی خواهیم کرد تا به روند تولید این واحد کمک کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.