یحیی سیف الهی روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: برای اجرای این پروژه ها بیش از 2 هزار و 550 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
وی اظهار داشت: طرح آبرسانی شهر آبی بیگلو، شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب، اصلاح و توسعه شبکه و خط انتقال آب، خرید و نصب و راه اندازی سامانه الکترو لیز نمک طعام و سامانه کنترل و مونیتورینگ ایستگاه پمپاژ مخزن قازان داش شهرستان خلخال از جمله این پروژه هاست.
سرپرست آب وفاضلاب اردبیل افزود: طول شبکه توزیع آب در این استان قبل از انقلاب 609 کیلومتر بود که این رقم هم اکنون با بیش از 390 درصد رشد به 2 هزار و 426 کیلومتر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: طول خطوط انتقال آب تا سال 1357 در استان اردبیل 121 کیلو متر بود که این رقم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رشد بیش از 390 درصدی به 476 کیلو متر افزایش یافته است.
سیف اللهی بیان کرد: تعداد کل انشعاب واگذار شده به مردم استان قبل از انقلاب 86 هزار و 547 فقره بوده که این رقم هم اکنون به 361 هزار و 429 فقره رسیده که رشد بیش از 400 درصدی داشته است.
او اضافه کرد: قبل از انقلاب فقط 60 درصد جمعیت استان در بخش آب تحت پوشش بودند که به برکت انقلاب اسلامی ایران هم اکنون 100 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه آب رسانی است.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ تصفیه خانه ای و خطوط فاضلاب در استان وجود نداشت ، ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران خطوط فاضلاب استان هم اکنون به 69 کیلومتر رسیده و هشت باب تصفیه خانه نیز در شهرهای مختلف در حال بهره برداری است و طول شبکه جمع آوری فاضلاب هم به هزار و 1233 کیلومتر افزایش یافته است.
سیف الهی گفت: تا سال 1357 فقط 500 فقره انشعاب فاضلاب به مردم استان واگذار شده بود که این رقم به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم اکنون به 178 هزار و 354 فقره انشعاب رسیده که بیش از 35 هزار درصد رشد داشته است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط به یک درصد جمعیت این استان فاضلاب داده شده بود، افزود: در حال حاضر بیش از 51 درصد جمعیت استان تحت پوشش فاضلاب قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون از چهار باب تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان بهره برداری می شود، اظهار داشت: 6 باب تصفیه خانه فاضلاب نیز در نقاط مختلف استان در حال احداث است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.