مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: به میمنت چهلمین سال پیروزی انقلاب در ایام دهه فجر پروژه آبرسانی به ۴۰ روستا از استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از لرستان، علیرضا کاکاوند در نشست خبری با پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان گفت: سه هزار ۴۰۰ روستا در سطح استان لرستان داریم که ۲ هزار و ۸۸۶ روستا جهت تامین آب شرب تحویل شرکت آب و فاضلاب روستایی داده شده اند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۵۵۱ روستا دارای جمعیتی بالای ۲۰ خانوار هستند و مابقی زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان مشمول بهره‌مندی از آب شرب است و شاخص بهره مندی از آب سالم بهداشتی در بخش روستایی استان نیز ۸۱ درصد است.

کاکاوند با اشاره به چهل امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: به میمنت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در ایام در دهه فجر پروژه آبرسانی به ۴۰ روستا از استان به بهره برداری خواهد رسید.

81963323-70521178

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها، جمعیت ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفری آب رسانی می شوند؛ برای اجرای این طرح ها نیز ۱۵۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب نزدیک ۱۰۰ روستای الیگودرز را از تونل قم رود تخصیص گرفته ایم، گفت: ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در سال از تونل قم رود تخصیص گرفته ایم و برای اجرای پروژه مربوط به آن نیز ردیف اعتباری گرفته ایم و امسال فاز اول این پروژه را آغاز می کنیم.

کاکاوند با تاکید بر اینکه امروز دیگر دسترسی به آب قم رود داریم و برنامه این است در آینده تعداد روستاهای بهره مند از این آب را اضافه کنیم، افزود: در بحث اب کشاورزی هم اعتقاد ما این است که حق مردم آن منطقه است که برداشت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در پایان تاکید کرد: در بحث توزیع آب مشکلاتی داریم که نیاز است رسانه ها کمک کنند و اصولا استفاده از آب شرب روستاها برای باغات و کشاورزی صحیح نیست که باید مسئولین قضایی و خود مردم در این قضیه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.