به گزارش ایرنا، محمد کاظمی عصر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آب شرب ملایر در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری همدان اظهار داشت: شرکت موجان که مجری اجرای این طرح است، قول مساعد داده تا خردادماه سال آینده تصفیه خانه را تکمیل و آب شرب را به ملایر برساند.
وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه اجرای طرح تصفیه خانه ملایر ادامه داد: در همین رابطه هفته گذشته همراه با مدیر شرکت موجان جلسه مشترکی با مدیرعامل بانک توسعه تعاون داشتیم که برای حل مشکلات این طرح 280 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد.
کاظمی با بیان اینکه با این اقدامات و حل مشکلات موجود روند اجرای طرح شتاب می گیرد، افزود: امیدواریم دغدغه آب شرب ملایر با اجرا و تکمیل این تصفیه خانه به اتمام برسد.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین خواستار شتاب گیری روند اجرای فاضلاب شهری ملایر شد و تاکید کرد: با توجه به اینکه اجرای فاضلاب شهری ملایر از سایر نقاط استان عقب تر است، ضروری است سال 98 نگاه ویژه تری در اجرای فاضلاب این شهر صورت گیرد.
کاظمی تاکید کرد: چنانچه نیاز باشد برای شتاب گیری روند اجرای طرح فاضلاب ملایر موارد را تهران و در بودجه و تلفیق پیگیری می کنیم تا بتوانیم گامی مثبت در این زمینه برداریم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های شرکت آب و فاضلاب شهری استان و ملایر گفت: مجموعه آب و فاضلاب استان تیمی بسیار قوی، فعال و متخصص است و در حوزه کاری خود بسیار موفق عمل کرده است.
کاظمی خاطرنشان کرد: در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب و در وضعیتی که کشور در شرایط سختی است، وظیفه داریم امید را در بین مردم ترویج کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید در این شرایط انقلابی و جهادی عمل کنیم، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید خدمات 40 ساله نظام، انقلاب و دولت را به اطلاع مردم برسانند تا بتوانیم در راستای تحقق آرمان های انقلاب و پیشبرد امور کشور موفق گام برداریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری همدان نیز در این جلسه ضمن تشریح دستاوردهای انقلاب طی 40 سال گذشته، گفت: قبل از انقلاب اقداماتی در این حوزه انجام نشده بود، در حالیکه به برکت خدمات نظام، هم اکنون 700 هزار جمعیت این استان زیر پوشش آب و فاضلاب شهری قرار گرفته است.
سیدهادی حسینی بیدار بیان کرد: در حال حاضر 74 درصد از جمعیت استان همدان زیر پوشش فاضلاب شهری است که از میانگین کشوری با حدود 45 درصد جلوتر است.
وی به اقدامات انجام شده در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: طی سه سال گذشته این اقدامات چشمگیر بوده و روند کار در سال 98 شتاب بیشتری می گیرد.
حسینی بیدار ادامه داد: در صدد هستیم با تلاش های صورت گرفته جمعیت زیر پوشش فاضلاب شهری ملایر را به بالای 70 درصد برسانیم.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه ملایر توسط بخش خصوصی در دست اجرا است افزود: برای اجرا و تکمیل تصفیه خانه ملایر آماده هرگونه همکاری هستیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ملایر نیز در این جلسه بیان کرد: تعهد امسال ما برای اجرای فاضلاب هفت هزار و 500 متر بود که تا انتهای آذرماه 9 هزار متر اجرا شد.
یاسین جوکار گفت: در مجموع طی سه سال گذشته 27 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب با 6 هزار و 435 فقره انشعاب در شهر ملایر اجرا شد.
به گزارش ایرنا، تصفیه خانه آب شرب ملایر توسط بخش خصوصی به روش بی اُ تی با سرمایه گذاری اولیه 400 میلیارد ریال در حال اجرا است.
ظرفیت تصفیه خانه برای بهره برداری آب شرب ملایر از سد کلان ماهیانه یک میلیون مترمکعب و سالانه 12 میلیون مترمکعب است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.