مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: قبل از انقلاب در مجموع ۲۲ هزار مشترک برق در استان اردبیل وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی ایران این رقم هم اکنون با رشد بیش از ۲ هزار و ۴۸۰ درصدی به ۵۴۶ هزار مشترک در سطح استان رسیده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل حسن محمدی در تشریح پروژه‌های قابل افتتاح حوزه برق در ایام پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر سالجاری پروژه‌های برق‌رسانی با مجموع ۲۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی از برق‌رسانی به 8 روستای بدون برق استان در شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر و خلخال همزمان با جشن 40 سالگی انقلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب طول خطوط فشار متوسط در استان اردبیل ۸۹۱ کیلومتر بود اما به برکت انقلاب اسلامی این رقم هم اکنون به 7 هزار و ۳۹۰ کیلومتر افزایش یافته که بیش از ۸۲۹ درصد رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: قبل از انقلاب طول خطوط فشار ضعیف در استان اردبیل ۵۹۴ کیلومتر بود که این رقم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان به ۶ هزار و ۱۷۲ کیلومتر رسیده که بیش از هزار و ۱۲۴ درصد رشد داشته است.
محمدی اضافه کرد: تا سال ۱۳۵۷ تعداد ۲۹۷ دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیت ۴۵ مگاولت آمپر در استان اردبیل نصب شده بود که بعد از پیروزی انقلاب این رقم به ۶ هزار و ۷۴۳ دستگاه با ظرفیت ۹۳۹ مگاولت افزایش یافته که بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ درصد رشد داشته است.  
وی  ادامه داد: قبل از انقلاب در مجموع 7 هزار دستگاه چراغ روشنایی در معابر استان نصب شده بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این رقم به ۱۶۱ هزار دستگاه چراغ روشنایی رسیده که رشد ۲ هزار و ۳۰۰ درصدی داشته است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: در سال ۱۳۵۷ در این استان ۱۰۳ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق عرضه و فروخته شده بود که این رقم هم اکنون با رشد بیش از یک هزار و ۱۴۵ درصدی به هزار و ۱۸۰ میلیون کیلووات ساعت افزایش یافته است.
محمدی برق‌رسانی به روستاهای اردبیل را هدیه انقلاب به محرومان اعلام و تصریح کرد: پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون تقریبا تمامی روستاهای استان اردبیل از خدمات عمومی به ویژه برق بهره‌مند شده‌اند.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب نه تنها روستاها بلکه بسیاری از شهرها نیز از کمترین امکانات رفاهی از جمله برق برخوردار بودند، ادامه داد: در حال حاضر نیز در خود شهر اردبیل بسیاری از ساکنان محلات حاشیه‌ای خاطرات تلخ و شیرین زیادی از انواع چراغ‌های روشنایی دارند به طوری که در این اوضاع و احوال تقریبا برق‌رسانی به روستاهای استان در حد صفر بوده و حدود ۱۸۰۰ روستا از امکانات رفاهی بی‌بهره بودند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اقدامات برای تامین برق روستاها آغاز شده و به تدریج روستاییان محروم نیز همچون ساکنان شهر از نعمت روشنایی و دیگر مواهب انرژی برق بهره‌مند شدند.
محمدی اظهار کرد: اکنون در ۴۰ سالگی انقلاب دیگر کمتر روستایی است که از نعمت برق بی‌بهره باشد به طوری که برق‌رسانی در برخی از روستاها حتی به مناطق کمتر از ۱۰ خانوار هم رسیده است.
وی با تشریح وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق محروم استان اردبیل گفت: در استان اردبیل قبل از انقلاب تنها ۲۰ روستا از نعمت برق برخوردار بودند اما پس از انقلاب این رقم به یک هزار و ۷۱۰ روستا افزایش یافته و بیش از 8 هزار و ۵۰۰ درصد رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار و حتی برخی از روستاهای زیر ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردارند.   Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.