رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر اردبیل گفت: در زمان اعمال تخفیف 30 درصد شهرداری به عوارض بهتر است عمل تهاتر انجام نشود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یعقوب هاشمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تسلیت درگذتش آیت‌الله سیدحاتمی نماینده سابق مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: لایحه تخفیفی که شهرداری اردبیل در دو ماه پایانی سال اعمال می‌کند در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و ما نیز از ارائه این تخفیف‌ها حمایت می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید به صورت دقیق مشخص شود که تخفیف شامل چه مواردی بوده و آیا در زمان اعمال این تخفیف عمل تهاتر انجام می‌شود یا نه؟
رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر اردبیل با اعلام مخالفت با پرداخت 100 میلیون تومان جایزه در زمان اعمال این تخفیف بیان کرد: در این اوضاع سخت اقتصادی که مجموعه شهرداری در کسب درآمد با مشکلاتی جدی روبروست لزومی ندارد که در کنار تخفیف 30 درصدی که یک هدیه ویژه از سوی شورا و شهرداری است بخواهیم جایزه 100 میلیون تومانی را نیز در نظر بگیریم.
هاشمی در ادامه افزود: بهتر است این 100 میلیون تومان را به جای جایزه بین 10 پیمانکار که سال‌های سال است بدهکار آنها هستیم توزیع کنیم تا آنها بتوانند به امورات زندگی خود بپردازند.
وی گفت: در حالی که همکاران ما حتی در استفاده از بیمه‌های تامین اجتماعی خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند این اعمال تخفیف انجام شود تا فشار مضاعفی در پرداخت حقوق و سایر مزایا برای کارکنان به وجود آید.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: شهرداری‌ها حق ارائه تخفیف را براساس قوانین ندارند و هرگونه ارائه تخفیف در شهرداری منع قانونی دارد.
هاشمی با انتقاد از صحبت‌های مطرح شده در این جلسه بیان کرد: ما بنگاه باز نکردیم که بخواهیم برای شهروندان جایزه تعیین کنیم چرا که رفتارهای نامناسب نظیر اعطای جایزه خودرو به شهروندان به مانند برخی فروشگاه‌ها به هیچ وجه در شان شورا و شهرداری نبوده و به نوعی برای یک مجموعه تخصصی کسر شان محسوب می‌شود.
وی در مورد اصرار کمیسیون ماده 5 و راه و شهرسازی بر تقلیل تعریض 16 متری زینال به 10 متر اظهار کرد: هم در این زمینه و هم در مورد میدان عالی قاپو و بازگشایی در این مسیر مباحث جدی در کمیته‌های فنی مطرح شده و ما به هیچ وجه برخلاف طرح تفصیلی با کاهش تعریض از 10 متر به 16 متر موافق نیستیم.
 
نباید سایر دستگاه‌ها با اقدامات شورا و شهرداری موازی‌کاری داشته باشند
عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: نباید به تناسب ماموریت شورا و شهرداری در انجام کارها و وظایف خود موازی‌کاری‌ها را از سوی سایر دستگاه‌ها شاهد باشیم.
یعقوب عزیززاده اظهار کرد: طرح تفصیلی شهرداری‌ها که به تصویب شورای عالی شهرسازی می‌رسد قابلیت اجرایی و عملیاتی شدن به شکل صریح و شفاف را دارد و اصلا پسندیده نیست برخلاف طرح تفصیلی شهر اردبیل و بعد از گذشت 40 سال بخواهیم خیابان 16 متری را به 10 متر تقلیل دهیم.
وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه چنین مسایلی توجیه علمی و فنی ندارد و منطقه زینال جزو بافت تاریخی محسوب نشده و تنها بافت فرسوده شهری به حساب می‌آید و ما به شد مخالف تقلیل عرض معبر در محله زینال هستیم.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: در بخشی از این محله تعریض و عقب‌نشینی به ویژه در محدوده آقاکاظم انجام شده و صحیح به نظر نمی‌رسد ما در این باب سیاست یک بام  و دو هوا را اعمال کرده و یا در پیش بگیریم.  
عزیززاده با انتقاد از برخی موازی‌کاری سایر دستگاه‌ها با کار شورا و شهرداری گفت: کمیته سیما و منظر شهری که در مسکن و شهرسازی فعال است در حدی نیست که بخواهد در مورد تعریض و یا تقلیل معبر و یا طرح‌های مصوب تفصیلی نظر دهد و ما با تاکید بر حفظ معبر 16 متری در زینال به استاندار اردبیل و سایر اعضای کمیسیون ماده 5 نظر صریح و شفاف خود را ابلاغ می‌کنیم تا در تصمیم‌گیری‌ها این خواسته منتخبین مردم مورد توجه قرار گیرند.
وی در مورد طرح جمعی از اعضای شورای شهر در تشویق و حمایت از جوانان برای امر ازدواج اذعان کرد: براساس این طرح شهرداری هر 6 ماه یا یک سال بنابه آمار ارائه شده از سوی ثبت اسناد از مزدوجین در قالب یک مراسم شاد و مفرح تجلیل کرده و در حد وسع و توان در این جشن لوح تقدیر و هدایایی را به آنها اهدا می‌کند.
عضو شورای شهر اردبیل این کار را عنصر ترغیب کننده و تشویق کننده در مسیر امر ازدواج دانست و گفت: ما با این حرکت در حقیقت به نشاط اجتماعی و همچنین وظیفه خطیر شورا و شهرداری در انجام رسات فرهنگی و اجتماعی عمل می‌کنیم.
عزیززاده در مورد طرح دیگر اعضای شورای شهر در غرس نهال به ازای هر کودک تازه متولد شده اظهار کرد: با غرس نهال به تعداد یک تا 10 عدد شهرداری خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا در این امر مقدس ورود پیدا کرده و به توسعه فضای سبز کمک کنند.
وی بیان کرد: شهر اردبیل به رغم اینکه از آب و هوای مناسب برای فضای سبز برخوردار است از کمبود این فضا رنج می‌برد که ما با توجه به ممنوعیت توسعه چمن کاشت نهال را پیشنهاد می‌کنیم تا امر نگهداری از آنها با همکاری خانواده‌ها انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.