به گزارش ایرنا، نستهن مقدم روز یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری در سالن جلسات شهرداری یاسوج اظهار داشت: طرح بازآفرینی شهری در سه شهر کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج، گچساران و دهدشت در حال اجراست.
وی افزود: به سبب همکاری نکردن دستگاه ها این طرح از برنامه زمان بندی مقرر عقب مانده که این عقب ماندگی در یاسوج بیشتر احساس می شود.
مقدم بیان کرد: تاکنون شهرداری یاسوج و فرمانداری شهرستان بویراحمد همکاری مطلوبی در این زمینه داشته اند و برای اجرای این طرح در شهرستان لازم است دستگاه های اجرایی همکاری بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: 30 درصد اعتبارات این طرح از شهرداری ها، 30 درصد از طریق راه و شهرسازی و 40 درصد دیگر نیز از محل اعتبارات عمرانی به بازآفرینی شهری تخصیص داده می‌شود.
شهردار یاسوج عنوان کرد: شهر یاسوج با مشکلات عمده زیرساختی مواجه است و طرح بازآفرینی شهری می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شهر یاسوج را مرتفع کند.
وی ابراز داشت: شهرداری برای احیا و توسعه شهر یاسوج آماده است تا طرح های جدیدی را تعریف کند.
مقدم گفت: بسیاری از محلات شهر یاسوج جز محلات ناکارآمد هستند و عمر بخش بسیاری از معابر و جداول شهر یاسوج به پایان رسیده و سال ها قبل باید اقدام اساسی در این خصوص صورت می گرفت.
شهردار یاسوج ادامه داد: نزدیک به 25 درصد از معابر شهر یاسوج فاقد آسفالت و جدول هستند که در مناطق هدف ستاد بازآفرینی شهری هستند.
مقدم با اشاره به نیاز مبرم شهر یاسوج به اعتبارات بازآفرینی شهری بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی در این طرح تاکید کرد و ابراز داشت: علی رغم پیگیری های مکرر شهرداری یاسوج و تاکید فرمانداری شهرستان بویراحمد اما برخی دستگاه ها همکاری لازم را برای اجرای این طرح ندارند.
وی افزود: در طرح بازآفرینی شهری 22 دستگاه در این طرح مشارکت و فعالیت دارند.
مقدم بیان کرد: در صورتی که اقدامات لازم در شهرستان ها صورت نگیرد، اعتبارات به صورت اهرمی به شهرستان های دیگر منتقل می شود.
مقدم ادامه داد: عدم همکاری دستگاه های اجرایی در خصوص اقدام جامع مشترک برای اهداف این ستاد ممکن است منجر به حذف اعتبارات شهر یاسوج شود که ظلم بزرگی در حق شهروندان این شهر است.
دبیر ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بویراحمد تاکید کرد: در صورت عدم همراهی دستگاههای اجرایی و کاهش اعتبارات یاسوج در این زمینه، دستگاه های کم کار به مردم معرفی می شوند.
شهردار یاسوج تصریح کرد: هم اینک حدود 70 درصد اعتبارات عمرانی شهرداری یاسوج در محلات ناکارآمد هزینه شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 40 میلیارد ریال هزینه آسفالت و جدول گذاری در چند ماه اخیر در این محلات شده است، ابراز کرد: اهتمام شهرداری یاسوج بر توجه به بافت های ناکارمد و توزیع عادلانه خدمات و امکانات است.
مقدم تاکید کرد: بازگشایی ادامه مسیر جمهوری نیز یکی از طرح های اولویت دار شهرداری یاسوج در این طرح است.
وی افزود: ایجاد و تجهیز پارک های محله ای از دیگر اولویت های شهرداری یاسوج در این برنامه است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان است که شامل شهرستان‌های بویراحمد، دنا، باشت و گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی هستند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.