محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: : براساس این برنامه ریزی در وزارت راه و شهرسازی مقرر شد که در بودجه سال 98برای افزایش طول بزرگراه‌های پرترافیک استان و تامین قیر مورد نیاز برای جاده های گرمی و خلخال و نیز مطالبات پیمانکاری اعتبارات لازم اختصاص یابد.
وی افزود: بخشی از این بزرگراه ها مربوط به مسیر اردبیل - سرچم ،اردبیل- مشگین شهر و دیگر محور های مواصلاتی استان است که سعی می شود با اخذ اعتبارات لازم نسبت به احداث و تکمیل آنها اقدام شود .
حیدری گفت:احداث 45 کیلومتر بزرگراه مسیر اردبیل – مشگین شهر به اتمام رسیده و 55 کیلومتر دیگر آن هم تبدیل به بزرگراه می شود .
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : جاده اردبیل به سراب و اردبیل به آستارا محورهای دیگری هستند که باید به بزرگراه تبدیل شوند چون ترافیک این دو محور بسیار سنگین است و جاده‌ها هم تحمل این حجم از ترافیک را ندارند.
وی با اشاره به وضعیت اعتباری پروژه‌های راه روستایی افزود: در استان اردبیل اصلاح 150 کیلومتر راه روستایی بالای 50 خانوار باقی مانده و 0 50 میلیارد ریال هم مطالبات پیمانکاران به تعویق افتاده که براساس پیگیری ها بعمل آمده قرار است بودجه مناسب برای توسعه راه‌های روستایی مصوب شود .
حیدری با اشاره به تخصیص قیر برای پروژه‌های راه‌های روستایی گفت: اعتبار استان اردبیل در این مورد از شاخص کشوری و استانی پایین‌تر است و مقرر است بر اساس شاخص استانی و کشوری قیر مورد نیاز پروژه‌های اجرایی استان تامین شود.
استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.