محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی در بازآفرینی شهری فقط برای شهرهای بالای 50 هزار خانوار است ولی با پیگیری های صورت گرفته در جهت توسعه شهرهای کوچک استان این طرح کلید خورده و حتی قبل از پایان مطالعات مقدار قابل توجهی قیر رایگان جهت ترمیم معابر شهر مرزی بیله سوار اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: این طرح علاوه بر بیله سوار در شهرهای گیوی ، گرمی مغان ، نمین و خلخال نیز به مرحله اجرا در آمده است.

حیدری با بیان اینکه مطالعات اولیه و نحوه بازآفرینی 60 محله در شهرهای استان انجام شده، افزود: 20 محله در اردبیل ، 12 محله در مشگین شهر ، 11 محله در پارس آباد مغان و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شدند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 963 هکتار از مساحت شهر اردبیل ، 248 هکتار از مساحت پارس ‌آباد ، 95 هکتار از مساحت مشگین ‌شهر و 84 هکتار از مساحت شهر خلخال بافت فرسوده ناکارآمد است.
وی با اشاره به 2 بانده شدن جاده های اصلی مغان افزود: مطالعات 2 بانده شدن این جاده ها در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و قرار است در 2 قطعه یکی به طول پنج کیلومتر از گرمی به سمت بیله سوار و دیگری به طول 7/5 کیلومتر از بیله سوار به سمت گوگ تپه اجرا می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل ساختمان کتابخانه بیله سوار خبر داد و گفت: این کتابخانه با توجه به استفاده از منابع استانی که بزرگترین کتابخانه شهرستانی استان است توسط راه و شهرسازی اردبیل تکمیل شده است .
هزار و 145 هکتار از مساحت شهرهای استان اردبیل را سکونتگاه غیررسمی و بافت فرسوده ناکارآمد تشکیل می‌دهد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.