به گزارش یکشنبه ایرنا، مجید خدابخش در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- اهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلاش پیمانکاران این طرح برای اتمام آن ادامه دارد و تا پایان امسال مجموع سطح بهره برداری از این بزرگراه به 76 کیلومتر می رسد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 45 کیلومتر از این بزرگراه زیر بار ترافیک است، اظهار داشت: بزرگراه تبریز – اهر به طول 90 کیلومتر در حال اجرا بوده و از طرح‌های مهم استان محسوب می شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم فراهم‌ سازی تجهیزات و امکانات لازم برای تکمیل این طرح یادآوری کرد: برای آسفالت این مسیر 50 هزار تن قیر لازم است و برای تامین این میزان قیر تا اغاز فصل زمستان اقدام های لازم از سوی مسوولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انجام می شود.
خدابخش با بیان اینکه 14 کیلومتر باقی مانده از بزرگراه تبریز - اهر نیز سال آینده احداث می شود، ادامه داد: برای سرعت بخشی بر روند اجرای این طرح هر شنبه به مدت 4 هفته از روند اجرای آن بازدید خواهد شد.
با مصوبه وزارت راه و شهرسازی، کلنگ عملیات اجرایی تبدیل جاده اهر - تبریز به بزرگراه سال 1377 زمین زده شد و در سفر اردیبهشت سال 94 رییس دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی، بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید شده است.
بزرگراه چهار بانده تبریز ـ اهر در سه قطعه در امتداد هم شامل قطعه نخست به طول 20 کیلومتر از تبریز تا خواجه، قطعه دوم به طول 48 کیلومتر از خواجه تا گویجه بل و قطعه سوم به طول 23 کیلومتر از گویجه بل تا اهر ساخته می شود.
بزرگراه تبریز - اهر، راه ارتباطی تبریز به استان اردبیل و 6 شهرستان مشگین‌شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین و از محورهای ارتباطی پرتردد منطقه شمال غرب است.
همه ساله تصادفات رانندگی زیادی به علت عرض کم جاده تبریز- اهر رخ می دهد که بر اثر آن خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم وارد می شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.