توحید اخلاقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بزرگراه قرار بود در سال 95 به بهره برداری برسد که به علت محدودیت های اعتباری و فصل کاری بهره برداری از آن به تعویق افتاد.
وی اظهار کرد: در جلسه ای که روز گذشته با پیمانکاران این طرح برگزار شد، آن ها قول دادند با استفاده از همه ظرفیت ها و افزایش ماشین آلات خود بخش بزرگی از این طرح را امسال تکمیل کنند و به زیر بار ترافیک ببرند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با پیگیری های انجام شده، سازمان برنامه و بودجه نیز برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح قول مساعد داده است.
اخلاقی ادامه داد: برای اتمام باندهای رفت و برگشت بزرگراه تبریز - اهر، مطالبات پیمانکاران و اجرای تقاطع غیرهمسطح در آن به بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
طبق آخرین آمارها از وضعیت اجرای بزرگراه 90 کیلومتری تبریز - اهر به عنوان یکی از مصوبه های سفر نخست رییس جمهوری به آذربایجان شرقی، تاکنون حدود 42 کیلومتر از این طرح بهره برداری شده و 48 کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.
با مصوبه وزارت راه و شهرسازی، کلنگ عملیات اجرایی تبدیل جاده اهر - تبریز به بزرگراه سال 1377 زمین زده شد و در سفر اردیبهشت سال 94 رییس دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی، بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید شده است.
بزرگراه چهار بانده تبریز ـ اهر در سه قطعه در امتداد هم شامل قطعه نخست به طول 20 کیلومتر از تبریز تا خواجه، قطعه دوم به طول 48 کیلومتر از خواجه تا گویجه بل و قطعه سوم به طول 23 کیلومتر از گویجه بل تا اهر ساخته می شود.
بزرگراه تبریز - اهر، راه ارتباطی تبریز به استان اردبیل و 6 شهرستان مشگین‌شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین و از محورهای ارتباطی پرتردد منطقه شمال غرب است.
همه ساله تصادفات رانندگی زیادی به علت عرض کم جاده تبریز- اهر رخ می دهد که بر اثر آن خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم وارد می شود
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.