یاور میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و برخورد با افراد خاطی که به دلیل سودجویی و منافع شخصی اراضی کشاورزی را تخریب می کنند از فعالیت های این گروه ها است.
وی به راه اندازی سامانه تلفنی 131 اشاره کرد و گفت: با استناد به گزارش های مردمی هرگونه تخریب اراضی کشاورزی رصد و با خاطیان برخورد قانونی می شود.
وی همچنین اظهار داشت: امسال 181 فقره مجوز تغییر کاربری به مساحت 673 هزار و 903 مترمربع برای اجرای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی به مجریان در این استان داده شده و متقاضیان می توانند اقدام به اجرا و بهره برداری از طرح های خود در زمینه های مختلف کرده و زمینه ترقی بخش کشاورزی و دامپروری استان را فراهم آورند.
میرزایی افزود: در سال جاری 210 میلیارد ریال از محل اعتبارات کاداستر جذب شد که این میزان اعتبار در راستای حفاظت از خاک های کشاورزی استان بکار گرفته خواهد شد.
او هدف از تهیه نقشه کاداستر در اراضی کشاورزی استان را تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه اراضی ، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی و همچنین اراضی منابع ملی ، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی ، تعیین الگوی کشت، بهره برداری بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی و بستر سازی برای اجرای طرح آمایش سرزمین ذکر کرد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.