طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در روز پنجشنبه 29 مهر 1400، در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت اعلام کرد:‌ تاکنون ۵۰ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۱۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۷ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۷ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۵۰ دُز رسید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت(وبدا) در اطلاعیه ای جدیدترین آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹ در کشور و همچنین آمار واکسیناسیون علیه کرونا را اعلام کرد. 

براساس این اطلاعیه، در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۶۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده‌است.

از دیروز تا امروز (۲۹ مهرماه ۱۴۰۰) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون ۳۷۵ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۴ هزار و ۴۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۴ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۳۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

۲۹ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

موج پنجم کرونا پس چند ماه تلاش کادر درمان به تازگی فروکش کرده ،اما در پی بی توجهی برخی از افراد و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و نرسیدن واکسیناسیون به سطح ایمنی، موج ششم همه گیری کووید ۱۹ از آبان ماه در کمین هموطنان است.

کارشناسان و متخصصان امر تنها راه مقابله با ویروس کرونا را واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکل های بهداشتی می دانند در پی بی توجهی برخی، طی چند روز گذشته روند کاهشی ابتلا و بستری در حال توقف است و بیم آن می رود موج ششم به زودی چهره سهمگین خود را به همگان نشان دهد.

باید گفت تنها راه برگشت به دوران قبل از کرونا و روند عادی زندگی روزمره، واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکل های اجتماعی است تا بتوان پس از گذشت ماه های طولانی اپیدمی کرونا، زندگی را به روال عادی برگرداند و ضربات وارده بر اقتصاد، آموزش و دیگر جوانب را برطرف کرد.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای جدیدترین آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹ در کشور و همچنین آمار واکسیناسیون علیه کرونا را اعلام کرد. 

براساس اعلام این وزارتخانه تا کنون ۵۰ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۱۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۷ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۷ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۵۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۶۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده‌است.

از دیروز تا امروز (۲۹ مهرماه ۱۴۰۰) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

۷۶ میلیون ایرانی یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی تربت حیدریه اعلام کرد :۷۶ میلیون نفر از جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که از این تعداد ۵۰ میلیون نفر دُز اول و ۲۶ میلیون نفر هر ۲ دُز واکسن را زده اند.

به گفته وی امید است به زودی در تزریق ۲ دُز  واکسن به رقم ۵۴ میلیون نفر که همان ۸۰ درصد واکسیناسیون است برسیم.

عین اللهی اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور و ۷۶ میلیون دُز تزریق شده و تولید داخلی ما در واکسن هم خوب است و علاوه بر واکسن برکت، واکسنهای رازی و انستیتو پاستور، فخرا و سینا ژن انواع دیگر واکسن داخلی کروناست.

وزیر بهداشت گفت: هرچند واکسیناسیون بسیار مهم است اما باید با کرونا زندگی کنیم و رعایت دستورالعمل  های بهداشتی و اجتناب از  شرکت در  تجمع ها ضروری است.

آخرین وضعیت کرونا در استان ها 

کهگیلویه و بویراحمد/ شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۷۲ نفررسید./ از مجموع ۱۴۶ بیمار بستری در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد  ۱۱۹ بیمار مبتلای قطعی و ۱۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها خدمات درمانی دریافت می کنند.

چهارمحال  و بختیاری /در شبانه‌روز گذشته چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که بر این اساس تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

بوشهر / روز بدون فوتی کرونا در استان بوشهر به ثبت رسید/

خوزستان / ۴۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خوزستان بستری هستند./ فوتهای ۲ رقمی ناشی از کرونا در استان کاهش یافته و مرگ و میر در حوزه های اهواز و آبادان به صفر رسید

هرمزگان / پنجمین روز بدون فوتی کرونایی هرمزگان در مهرماه جاری ثبت شد./ مجموع شمار جانباختگان کرونا در هرمزگان تاکنون ۲ هزار و ۴۱۸ نفر بوده است.

مازندران /کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا که از بیمارستان‌های مازندران ترخیص شدند در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای یک هفته اخیر سبب افزایش مجموع بستری‌شدگان کرونایی استان در شبانه‌روز گذشته شد و تعداد این بیماران را از ۳۹۷ نفر در روز گذشته به ۴۲۴ نفر در ۲۸ مهر رساند.

آذربایجان غربی / فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از ۶۷۰۰ نفر فراتر رفت/  در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۶۱۶ نفر به تعداد مبتلایان و حدود ۲۵۰ نفر به تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی اضافه شد./ افزایش تعداد بستری شدگان ظرفیت پذیرش بخش بیماران کرونایی در بیمارستان شهرستان اشنویه تکمیل شده است.

آذربایجان شرقی / احتمال تشدید دوباره وضعیت کرونایی استان در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

اردبیل / طی شبانه روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان به ۱۷۲ نفر کاهش یافت که ۷۲۵ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۲ ماه قبل است.

سیستان و بلوچستان / با افزوده شدن۱۹۵ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۶هزار و ۹۶۳ نفر رسید.

خراسان رضوی / هم اینک تعداد موارد بستری روزانه در خراسان رضوی به حدود ۱۶۰ بیمار در روز رسیده است و تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در حال افزایش است./ در حال حاضر ۱۵۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستتند.

سمنان/ ۲۳ بیمار جدید با تشخیص قطعی ابتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تابعه این دانشگاه بستری شدند.

مرکزی / ۳۸۷ مورد ابتلای جدید کرونا در استان مرکزی شناسایی شد.

لرستان / ۲۷۶بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به ۱۸۹ هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است./ تعداد قربانیان این ویروس در استان به ۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور

ایلام / ۴۷ درصد دانش آموزان شهرستان مهران واکسن کرونا تزریق کردند./ ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز نخست و ۳۱ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

تهران /  ۹۷۰ هزار نفر در شهرستان ری واکسن کرونا دریافت کردند./ تاکنون ۷۰ درصد دانش آموزان قرچکی علیه این بیماری واکسینه شدند.

مرکزی / ۱۸ درصد جمعیت استان مرکزی واکسن کرونا دریافت نکردند./

سمنان / ۸۱.۸ درصد افراد بالای ۱۲ سال تحت پوشش این دانشگاه دز اول و ۴۵.۳ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند./ اکنون دز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان در حال تزریق است و سایر جوامع هدف نیز پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن، دز سوم را دریافت می‌کنند.

البرز/ تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان البرز تزریق شده است که یک میلیون ۷۰۰ هزارنفر حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند. /تاکنون حدود ۷۰درصد افراد واجد شرایط استان البرز حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند که ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد فاصله داریم.

خوزستان / بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شد

آذربایجان غربی /  ارومیه، خوی و تکاب، سه شهرستان پیشرو استان در واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ به شمار می روند و در ارومیه، میزان تزریق واکسن به حدود ۸۹ درصد رسیده است./ ۵۲ درصد جمعیت این شهرستان نیز در تمامی گروه های سنی هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند./ تاکنون ۲۴۱ هزار و ۱۸۸ دُز واکسن کرونا در این شهرستان میاندوآب تزریق شده‌ که ۷۸ هزار دُز مربوط به نوبت دوم بوده است./ تزریق واکسن کرونا در مهاباد از مرز ۲۰۰ هزار دُز گذشت

آذربایجان شرقی / حدود ۴۰ درصد مردم آذربایجان‌شرقی هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کردند./

اردبیل / تاکنون ۱۰۰ هزار نفر موفق به دریافت واکسن کرونا در شهرستان خلخال شده‌اند که این میزان ۹۱.۱ درصد از جمعیت را شامل می‌شود.

 

کرونا جان ۲ نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۲ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۹۷۷ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز پنجشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۹ هزار و ۴۸۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰۱ نفر بود که ۱۱۱ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۹ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری (از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۵۴۰ و بهار یک هزار و ۴۷۲، تویسرکان یک هزار و ۴۹۱، رزن یک هزار و ۱۶۷، درگزین ۳۹۲، فامنین ۳۹۴ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۴۷ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۵۳۰ نفر در ملایر، سه هزار و ۹۱۳ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار و ۵۰۹ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، شهرستان های همدان، نهاوند، اسدآباد ، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

۳۸۷ مورد ابتلای جدید کرونا در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۳۸۷ مورد ابتلای جدید کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی شبانه روز اخیر شناسایی شد.

دکتر سید« محمد جمالیان» افزود: ۶۲ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی بیان کرد: ۳۲۵ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۱ هزار و ۲۶۱ نفر رسیده است.

جمالیان بیان کرد: ۶ بیمار کووید ۱۹ نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

۱۵۷ بیمار بدحال کرونایی در خراسان رضوی تحت درمان هستند

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستتند.

دکتر محمد پهلوان روز پنجشنبه افزود: هم اینک تعداد موارد بستری روزانه در خراسان رضوی به حدود ۱۶۰ بیمار در روز رسیده است و تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در حال افزایش است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد کل بستری‌شدگان در استان خراسان رضوی بیش از  ۸۰۰ نفر است که ۵۵۰ نفر از این تعداد مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش خدمات خود دارد. 

وی از شهروندان خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به واکسیناسیون فراگیر با جدیت عمل کنند تا از ورود به موج ششم کرونا در این استان جلوگیری شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۲ نفر بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۵۸۵ نفر رسید.

در این مدت ۱۱ هزار و ۷۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۷۹۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۸۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر رسید.

چهار هزار و ۵۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های کشور زیر مراقبت قرار دارند.

۷۵ بیمار کووید ۱۹ در بیماستان های البرز بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: ۷۵ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به علت وخامت حال عمومی در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

دکتر شهرام صیادی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ۷۵ هزار و ۲۰۲ بیمار کووید۱۹  از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مراکز درمانی استان البرز بستری شده اند.

وی بیان داشت: اکنون ۶۱۰  بیمار کووید۱۹  در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند.

صیادی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار بدحال کووید ۱۹ در البرز جان باختند و مجموع متوفیان این بیماری از ابتدای شیوع تا کنون در استان البرز به ۶ هزارو ۲۴۲ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهارداشت: ۶۸ هزارو ۳۴۸  بیمار کووید۱۹  از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بهبود یافته و از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها و تزریق واکسن کرونا است.

اکنون ۲ شهرستان تابعه البرز نارنجی ، چهارشهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

۱۹۵ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن۱۹۵ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۶هزار و ۹۶۳ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز پنجشنبه اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته با فوت ۲ نفر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۶۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۷۱ بیمار حاد تنفسی و ۵۶ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و این روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در این استان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

پنج بیمار دیگر در منطقه کاشان قربانی کرونا شدند

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به پنج نفر بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه گفت: جان‌ باختگان شامل ۲ مرد ۵۶ و ۶۸ ساله در کاشان و ۲ زن ۶۴ و ۹۰ ساله و یک مرد ۵۶ ساله در آران و بیدگل هستند.

مهدی دلاوری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۷۸ مورد جدید به ۵۲  هزار و ۱۰۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۳۰۸  بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۲۴۶ بیمار در کاشان و ۶۲ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۷۷ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر بیمار جدید در بیمارستان کاشان و سه نفر نیز به صورت موقت در مرکزهای درمانی آران و بیدگل بستری شدند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۳۱ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۴ نفر از بیماران در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۶ بیمار با سن ۲۹ تا ۸۵ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۱ نفر با سن ۲۶ تا ۶۲ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۲۱ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۶ هزار و ۲۳۰ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۷۱ هزار و ۸۱۹ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۷ هزار و ۶۰۲ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

تزریق ۴۲۵ هزار و ۵۰۸ دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق ۴۲۵ هزار و ۵۰۸ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اضافه کرد: ۲۷۴ هزار ۵۲۵ دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۱۵۰ هزار و ۹۸۳ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

به گفته وی، تاکنون ۶۳ و نیم درصد از گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در منطقه کاشان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از ۶۷۰۰ نفر فراتر رفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: روند فوت شهروندان استان بر اثر ابتلا به کرونا همچنان ادامه داشته و با اضافه شدن ۱۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل فوتی های ناشی از این ویروس در استان به ۶ هزار و ۷۰۲ نفر رسیده است.

 جواد آقازاده روز پنجشنبه افزود: ۱۵ فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته شامل چهار نفر در ارومیه، چهار نفر در میاندوآب، سه نفر در بوکان، ۲ نفر در مهاباد و یک نفر در سلماس و ماکو بود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۶۱۶ نفر به تعداد مبتلایان و حدود ۲۵۰ نفر به تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی اضافه شد و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی به ۲۹۶ هزار و ۳۹۴ نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در حال حاضر، هزار و ۴۱۱ نفر در مراکز درمانی استان بر اثر ابتلا به سندرم حاد تنفسی بستری هستند.

آقازاده گفت: از این تعداد، ۲۷۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و ۴۵ نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

تعداد فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی در روز ۲۶ شهریور سال جاری به ۶ هزار نفر رسیده بود که طی ۳۲ روز اخیر، ۷۰۰ نفر به این تعداد اضافه شده است.

این آمار نشان می دهد در این مدت به طور متوسط روزانه ۲۲ نفر بر اثر کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند.

بیش از ۲۴۱ هزار دز واکسن کرونا در میاندوآب تزریق شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: تاکنون ۲۴۱ هزار و ۱۸۸ دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده‌ که ۷۸ هزار دُز مربوط به نوبت دوم بوده است.

سهراب حیدری روز پنج‌شنبه اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا نوبت اول در گروه های سنی ۱۲ تا ۱۷ سال ۶۲ درصد و برای گروه سنی بالای ۱۸ سال ۷۳ درصد تزریق شده است.

وی بیان کرد: ۵۲ درصد جمعیت این شهرستان نیز در تمامی گروه های سنی هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با اشاره به اینکه تیم‌های سلامت همه روزه حتی روزهای تعطیل نیز فعال هستند، روند مطلوب واکسیناسیون را حاصل زحمات کارکنان حوزه سلامت دانست.

حیدری اظهار داشت: کارکنان حوزه سلامت جهادگرانه در راه صیانت از سلامت مردم در تلاش هستند و این جای قدردانی دارد.

میاندوآب ۲۷۷ هزار نفر جمعیت دارد .

 

مراکز درمانی البرز روزانه به ۲ هزار بیمار کووید۱۹ خدمات ارائه می دهند

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه میزان مراجعه بیماران کووید۱۹ به درمانگاه های استان ثابت مانده است، اعلام کرد که اکنون مراکز بهداشتی درمانی البرز روزانه به یک هزارو۸۰۰ تا ۲ هزار بیمار سرپایی کووید۱۹ خدمات ارائه  می دهند.

دکتر مهرداد بابایی روز پنجشنبه  بیان داشت: این آمار بیانگر آن است که هنوز شمار مبتلایان به کووید ۱۹ ثابت بوده و مردم باید هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز به میزان مصرف واکسن کرونا در استان البرز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان البرز تزریق شده است که یک میلیون ۷۰۰ هزارنفر حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند.

بابایی اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۰درصد افراد واجد شرایط استان البرز حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند که ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد فاصله داریم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: اکنون واکسن های مختلف شامل آسترازنکا، برکت و سینوفارم دردسترس مردم قرار دارد و هیچ محدودیتی برای تزریق نیست.

وی تاکید کرد که مردم باید  واکسن را بزنند و از اول آبان ماه  امسال اصناف برای ادامه فعالیت خود باید حداقل دز اول را تزریق کرده باشند و دز دوم نیز به تدریج  تکمیل کنند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت : کارمندان ادارات اگر واکسن تزریق نکرده باشند نمی توانند در محل کار خود حضور یابند.

وی بیان داشت : از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری البرز حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هدف واکسیناسیون قرار دارند.

بابایی افزود: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان استان البرز دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی درخصوص ایمنی دز اول واکسن کرونا گفت: افرادی که  دز اول واکسن را دریافت می کنند ۲ هفته بعد بدن آنها مقداری در مقابل با ویروس کرونا ایمن می شود اما زمانی که  دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند بیشترین ایمنی را در مقابل این ویروس خواهند داشت.

 بابایی بیان داشت : تا مردم دز دوم واکسن کرونا را تزریق نکنند و ۲ هفته نیز سپری نشود ایمنی حداکثری را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد که مردم حتی پس از تزریق دز دوم واکسن کرونا باید همچنان پروتکل ها را رعایت کنند تا ویروس مهار شود و از جهش آن جلوگیری به عمل آید.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز افزود: اکنون ۳۶ مرکز تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا  فعال است .

 بابایی ، راه اندازی ۲ واحد سیار واکسیناسیون را از دیگر اقدامات در استان البرز برشمرد و گفت :  این واحدها در قالب اتوبوس آمبولانس به محلاتی که مردم به هر دلیل امکان تزریق واکسن را ندارند مراجعه می کنند و عملیات واکسیناسیون را انجام می دهند.

وی یاد آور شد:  ساکنان مناطقی مانند خط چهارحصار، چهارراه طالقانی، میدان حصارک ، محله اهری و امامزاده محمد (ع) در کلانشهر کرج با استفاده از اتوبوس آمبولانس واکسینه می شوند.

وی دربخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: واکسن آنفلو آنزا برای افراد مسن ، کودکان ، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند در داروخانه ها در دسترس قرار گرفته است.

بابایی تاکید کرد که فاصله  زمانی بین واکسن کرونا و آنفلوآنزا  باید حداقل ۲ هفته باشد.

وی اظهار داشت : افرادی که واکسن های سینوفارم و برکت را تزریق کرده اند دز سوم را می توانند هم سینو فارم و هم واکسن برکت،  آسترازنکا و کووپارس تزریق کنند.

همچنین کسانی که آسترازنکا و اسپوتنیک را تزریق کرده اند می توانند آسترانزنکا و کووپارس را دریافت نمایند.

اکنون ۲ شهرستان تابعه البرز نارنجی ، چهارشهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است .

 

کرونا در چهارمحال و بختیاری ۴ فوتی دیگر برجا گذاشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال  و بختیاری گفت: در شبانه‌روز گذشته چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که بر این اساس تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

مجید شیرانی عصر چهارشنبه افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته با مراجعه ۵۹۶ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان، آزمایش ۱۴۷ بیمار مثبت قطعی اعلام شد که ۲۵ نفر بستری شدند و ۱۲۲ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی، مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی استان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال عمومی ۳۵ نفر وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی با بیان اینکه در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در استان با افت‌وخیرهایی همراه بوده است، تصریح کرد: این نوسانات زنگ خطری برای اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا در استان است و هرچند در نهایت همچنان شیوع کرونا در استان روند کاهشی خود را از سر گرفته اما با هرگونه بی‌احتیاطی و غفلت، روند شیوع کرونا افزایشی و بیشتر از همه افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند را درگیر می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال  و بختیاری، روند اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر چه به طور میانگین جمعیت واکسینه شده استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است اما برخی نقاط استان نسبت به هدف تعیین شده عقب است و از رسانه‌ها و معتمدان درخواست می‌شود تا در کنار کادر بهداشت و درمان نسبت به ترغیب و اقناع‌سازی مردم برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون فرهنگسازی کنند.

شیرانی همچنان مردم استان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کرد و افزود: هر چند تا واکسینه شدن ۷۵ درصدی جمعیت استان فاصله چندانی نداریم اما نباید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشیم و می‌طلبد دستورالعمل‌ها به ویژه رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک همچنان با جدیت رعایت شود.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۸ مهر ۲۳۱ هزار و ۴۹۳ مورد تست تشخیص مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته شده که از این تعداد ۸۱ هزار و ۸۰۵ مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، بن، کوهرنگ، خانمیرزا و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.