طبق گزارش وزارت بهداشت در روز دوشنبه 4 مرداد 1400، در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ وضعیت فوق قرمز کرونایی در برخی شهرها باعث شده تا واکسیناسیون افراد در سنین پایین نیز سرعت بگیرد به گونه ای که امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور فوری واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ به بالا را در استان کرمان صادر کرد.

سعید نمکی در نامه ای به علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، با توجه به تاثیرپذیری استان کرمان از استان های همجوار و پیک بیماری در این استان، بر واکسیناسیون هرچی سریع تر گروه سنی ۵۰ سال به بالا در استان کرمان، تاکید کرد.

با وجود اینکه تاکنون ۷ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۰۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۱۱ دُز رسیده است اما  همچنان ابتلای به این ویروس روی دور تند قرار دارد و هر روز بر تعداد مبتلایان اضافه می شود.

در استان های دیگر هم واکسیناسیون افراد سرعت گرفته و کادر درمان تلاش دارند تا با واکسینه کردن تعداد بیشتری از مردم جلوی شیوع بیماری کووید 19 که در انواع و گونه های مختلف ظاهر شده را بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این رابطه اعلام کرد: اکنون روزانه تا سه هزار نفر در استان می توانند واکسن کرونا تزریق کنند و در تلاشیم درصد تزریق روزانه واکسیناسیون را به بیش از پنج هزار دز در روز افزایش دهیم.

دکتر جمیل صادقی فر با بیان اینکه استقبال مردم ایلام برای تزریق واکسن کرونا رضایت بخش نیست، تاکید کرد: بزرگان، معتمدین، افراد و رسانه های تاثیر گذار نقش مهمی در اقناع مردم برای تزریق واکشن دارند و مانند همیشه پای کار باشند.

وی گفت: پوشش واکسیناسیون بالای ۶۰ سال در شهرستان بدره ۷۶.۰۳، آبدانان ۵۷.۹۲، دره شهر۵۵.۳۸، ایوان۵۳.۱۶، چرداول۵۲.۵۴، ایلام۴۶.۷۹، دهلران ۴۶.۰۲ ، سیروان ۴۵.۷۸، هلیلان ۳۹.۴۹، مهران ۳۷.۳۸ درصد است.

همچنین بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۷۸ بیمار کرونایی جدید شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند که با این احتساب مجموع بستری های استان به ۲۱۷ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: از این میزان بستری جدید شهرستان های ایلام و مهران هر کدام با ۲۳ نفر بیشترین تعداد بستری های را داشتند و در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده که مجموع فوتی های استان تا این لحظه ۸۱۹ نفر است.

اکنون شهرستان های ایلام، دره شهر، مهران، آبدانان و چوار در وضعیت قرمز، دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و ملکشاهی، هلیلان، چرداول، سیروان، و ایوان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

در استان لرستان نیز که در زمان حاضر بروجرد، خرم‌آباد، پلدختر، کوهدشت، الیگودرز، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز، رومشگان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی شیوع کرونا قرار دارند رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ورود ۴۳ هزار و ۴۹۰ دز محموله جدید واکسن کرونا با نام تجاری سینوفارم و آسترازنکا خبر داده است.

حمید مخیری اعلام کرد: این محموله شامل ۲۲ هزار دز واکسن سینوفارم  و ۲۱ هزار و ۴۹۰ دز واکسن آسترازنکا است و اکنون واکسن برای متولدین سال ۱۳۴۲ به پایین یعنی افراد بالای ۵۸ سال تزریق می‌شود.

وی  اظهارداشت: تاکنون ۲۹۲ هزار و ۵۹۹ دز انواع مختلف واکسن کرونا وارد استان و ۲۱۸ هزار و ۸۴۵ دز آن برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

درباره وضعیت کرونایی استان سیستان و بلوچستان هم امروز خبری به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان منتشر شد مبنی بر اینکه با افزوده شدن ۱۸ مورد جدید فوت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار درگذشتگان این ویروس در استان تاکنون به ۲ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: همچنین با افزوده شدن یک‌هزار و ۴۱۲ مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در سیستان و بلوچستان به ۸۸ هزار و ۹۹۵ نفر رسیده و ۸۰۷ بیمار حاد تنفسی و ۳۵۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

وی در عین حال بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان هم گفت: روند واکسیناسیون در استان مطلوب است و با همکاری همه مردم در تسریع این امر سلامت همگانی تضمین خواهد شد.

علیرضا شهرکی افزود: شرایط فوتی‌های کرونا در روزهای گذشته کاهش یافته بود اما دیروز با افزایش مواجه شد که البته این مورد طبیعی است زیرا بستری‌ها همچنان ادامه دارد و متاسفانه افراد بد حال زیاد داریم و احتمال آمارهای متفاوتی از مرگ و میرهای کرونایی سیستان و بلوچستان در روزهای گذشته وجود خواهد داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: این استان به غیر از آمپول تخصصی "اکتمرا" که به صورت سهمیه‌ای در کشور توزیع می‌شود؛ هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تامین دارو های بیماران مبتلا به ویروس کرونا ندارد.

دکتر یحیی رضایی افزود: داروهای تخصصی مربوط به بیماران مبتلا به کرونا دراختیار داروخانه‌ها است و هیچ بازار آزادی در این بخش وجود ندارد.

رضایی در باره قیمت برخی از داروهای تخصصی کرونا اضافه کرد: قیمت داروی رمدسیویر به صورت آزاد ۷۰۰ هزار تومان و بستگی به نوع بیمه بین ۲۱۰ تا ۵۰ هزار تومان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

همچنین درباره وضعیت کرونایی و واکسیناسیون استان خوزستان نیز امروز خبری منتشر شد به نقل از رییس مرکز بهداشت غرب اهواز که گفت: روزانه به طور متوسط پنج هزار دز واکسن کرونا در غرب اهواز تزریق می‌شود که این روند با سرعت بالایی در حال انجام است.

مهران احمدی بلوطکی بیان کرد: مراکز بهداشت و تجمیعی ما ظرفیت آن را دارند که تا روزی هشت هزار نفر را هم واکسینه کنند لذا از واجدان شرایط درخواست داریم پس از ثبت نام در سایت salamat.gov.ir هر چه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

در دزفول نیز تاکنون ۵۶ هزار دز واکسن مرحله اول و دوم در شهرستان دزفول تزریق شده است و به زودی ۲ مرکز تجمیعی دیگر برای انجام واکسیناسیون کرونا در دزفول بهره برداری می‌شود.

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد واکسیناسیون کرونا در استان به ۴۰۵ هزار معادل ۱۴.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان رسیده است.

سیمین خیاط زاده اظهار کرد: تعداد فوتی ها بر اثر کرونا نیز روزانه پنج تا ۶ نفر بوده اما موارد مثبت کرونا از ۲۲ درصد به ۲۵ تا ۲۶ درصد افزایش یافته و چرخه ویروس در جامعه زیادتر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هم با اعلام افزایش موارد بستری بیماران کووید۱۹ در فارس گفت:حدود دو برابر ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های کرونا تکمیل شده است.

عبدالرسول همتی افزود: وضعیت شیوع کرونا در استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارد و ورودی بیمارستان های استان افزایش داشته است که در صورت ادامه این روند، با شرایط بحرانی تر مواجه می شویم.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۳۰ هزار دز واکسن کرونا در نوبت های اول و دوم تزریق شده، از استقبال بیشتر مردم در بعضی شهرستان های فارس از واکسیناسیون سخن گفت و بر اهمیت فرهنگ سازی و تشویق مردم برای مشارکت و حضور در برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان تاکید کرد.

در استان اردبیل نیز وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید.۱۹ که از چند روز قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته علاوه بر جان‌باختن پنج فرد مبتلا، مجموع بستری‌های در مراکز درمانی این استان به ۴۰۵ نفر افزایش یافت.

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل اعلام کرد که در ادامه روند صعودی موج پنجم شیوع کرونا در این استان، شمار مبتلایان جدید شناسایی شده طی شبانه‌روز گذشته نیز به ۷۵ نفر افزایش یافته است.

این آمارها نشان می‌‎دهد که شمار مبتلایان جدید و بستری همزمان کووید.۱۹ در استان اردبیل نسبت به یک ماه هفته قبل بیش از سه برابر شده و این بیماری با سرعت بیشتر در حال شیوع گسترده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در شبانه‌روز با فوت پنج نفر دیگر از مبتلایان، مجموع جان‌باختگان کرونا در ۱۷ ماه گذشته در این استان به یک‌هزار و ۸۷۳ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۶۱ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل گفت: افزایش شمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۶۲ نفر، نشان دهنده شدت شیوع کرونا در این استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به روند افزایش تعداد مراجعه کنندگان سرپایی و بستری در مراکز بهداشتی و درمانی به کرونا، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس که منشای بیماری کووید ۱۹ است ، در استان جان خود را از دست دادند.

ابراهیم سلمانی افزود: در این مدت از یک هزار و ۱۷۸ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۱۵ فرد  مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند که  از این تعداد ۹۸نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۵۱۷ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون ۸۵۲ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

چهارم مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در ادامه نیز از وضعیت کرونایی پایتخت مطلع شوید که به دلیل قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز کرونایی بنا بر اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران کارمندان نهادها و دستگاه‌های اجرایی خدمات ضروری با ۷۰ درصد و غیرضروری با ۵۰ درصد ظرفیت باید به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند.

غلامرضا عباس پاشا افزود: دورکاری در ادارات براساس بخشنامه و اپیدمی ویروس کرونا دوباره احصاء شده است و دستگاه های دولتی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مکلف هستند، بخشی از خدمات خود را از طریق خدمات الکترونیکی به مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه حضور کارکنان در ادارات  تا آخر مردادماه از ساعت ۷ تا ۱۳ است، از شهروندان خواست همچنان پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا بتوانیم پیشگیری مناسبی نسبت به این بیماری داشته باشیم . 

بر اساس اعلام رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری روند افزایشی شیوع کرونا و بستری در مراکز درمانی جنوب تهران افزایشی است و روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ فوتی کرونایی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری ثبت می شود.

علیرضا صدرایی اظهار داشت: تعداد مرگ و میرهای کرونایی قبل از آغاز پیک کرونا به طور میانگین در بین ۶ تا هفت نفر در بیمارستان فیروزآبادی بود ولی در زمان حاضر متاسفانه این روند حالت صعودی به خود گرفته است.

وی عنوان کرد: بیمارستان فیروزآبادی به عنوان تنها بیمارستان تشخیص و بستری بیماران کویید ۱۹ درشهرستان ری هم اکنون علاوه بر مراجعه کنندگان این شهرستان میزبان بیماران شهرهای حاشیه ای تهران و برخی محلات دیگر پایتخت نیز است.

تازه ترین آمار کرونایی کشور

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۲۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۴۶ نفر  و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۹ هزار و ۱۲۲ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون ۲۷۴ هزار و ۳۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

چهار هزار و ۹۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس این گزارش، تا کنون ۲۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۲۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۸ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۹۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۴۹ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: روزهای سختی از نظر کرونا پیش رو داریم

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: خبر تلخ اوج گرفتن و افزایش بستری‌ها، مرگ و میر و گرفتاری خفه‌کننده و دردآور بیماری از یک طرف و از طرف دیگر خبر تلخ‌تر رها کردن پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، جان ما مدافعان سلامت را آزرده کرده و وحشت روزهای سخت پیش رو را داریم.

اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کرمانشاه روز دوشنبه در بیانیه‌ای خطاب به مردم استان عنوان کرده اند: ۱۷ ماه است در موج های وحشت آور، شاهد مرگ هم استانی‌های عزیزمان بودیم و زجرها و رنج های غیرقابل تصور مبتلایان را از نزدیک شاهد بودیم و دیدیم چگونه این بیماری عجیب، جان بزرگان و حتی جوانان نجیب ما را چگونه ناجوانمردانه گرفت و داغ آنان را بر دلهای عزیزانشان نشاند.

این بیانیه افزوده است: اما حال که این ۱۷ ماه تحمل کرده، سختی و کلافگی ماسک زدن را به جان خریده و از دوستان و عزیزانتان دوری کردید، در این مدت فراغ و مرگ عزیزان را به تنهایی تحمل کرده، شادی های تان را نتوانستید با دیگران به اشتراک بگذارید و خسارات اقتصادی، روانی و اجتماعی را تحمل کردید تا سپر محافظ خود و دیگران باشید، شایسته نیست که همه چیز را رها کنید.

در ادامه این بیانیه خطاب به مردم کرمانشاه عنوان شده است: اکنون از شما خواهشمندیم که کوتاه نیایید، در رعایت دستورات بهداشتی سستی نکنید، در ماسک زدن بی توجهی نکنید و در دوری از دیگران جدی باشید که وضعیت بسیار خطرناک و تهدید سلامت و جان شما کاملا نزدیک است.  

اعضای ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه افزوده اند: متاسفانه حالا که همه نوع تجمع و دورهمی برگزار می گردد، همه اماکن، تالارها و بازارها باز است و با معدود افرادی ماسک بر صورت مواجه هستیم، راهی نمی ماند، فریاد برآوریم که ای مردم، ای بزرگان، ای مسوولان، این راه و این مسیر ما را به سرانجام استان‌هایی می رساند که تختی برای پذیرش ندارند و مردم استانمان را به ورطه ای می کشاند که هر روز شاهد پر پر شدن و به خاک سپردن جگر گوشه هایشان باشند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما به نمایندگی از هزاران مدافع سلامت استان، هشدار جدی خود را به همگان ابلاغ می کنیم اگر از همین امروز رویه جامعه و بی توجهی به دستورات بهداشتی جای خود را به رعایت نکات بهداشتی، کاهش تراکم جمعیت در کنار هم، توقف برگزاری هرگونه مراسم و دوری‌گزینی از دیگران ندهد، ممکن است به سمتی برویم که باید عزیزانمان را بر دست گرفته و به دنبال تخت و لوله تنفسی برای آنها در به در بگردیم و دست آخر برای همیشه داغدارشان شویم.

چهار شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کنگاور، صحنه، گیلانغرب و سنقر وکلیایی از روز پنجشنبه (۳۱ تیر) در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

محمدی افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، هرسین، جوانرود و پاوه هم اکنون در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: براساس این گزارش، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو،  روانسر و قصرشیرین نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

هم اکنون ۵۵۰ نفر در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جانباختگان برا اثر ابتلای قطعی به کرونا نیز به هزار ۹۵۴ نفر رسیده است.

 

۳۸۵ نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با شناسایی ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۹ هزار و ۵۹۸  و بیماران سرپایی مثبت به ۴۹ هزار و ۶۸۹ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز دوشنبه افزود: همچنین با فوت ۲ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۳۲۶ مورد رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸۷ مورد بود که ۱۸۳ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۷ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۸۹۰، بهار یک هزار و ۳۸، تویسرکان یک هزار و ۷۱، رزن ۸۱۹، درگزین ۲۹۷، فامنین ۳۲۸ و کبودراهنگ یک هزار و ۸۰ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۶۴۰ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۴۳۲  نفر در نهاوند و هفت هزار و ۵۴۱ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان همدان، اسدآباد، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، شهرستان های تویسرکان، بهار، درگزین و رزن در وضعیت نارنجی و شهرستان های فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان سیرصعودی گرفته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با هشدار به مردم و مسوولان به خاطر رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: ۲۴۵ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه شناسایی شد که نشان دهنده سیر صعودی بیماری در منطقه روند و جدی بودن خطر مرگ است.

دکتر شکراله سلمان‌زاده روز دوشنبه بیان کرد: در صورت ورود به پیک جدید کرونا، خطر مرگ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بیشتر از زمان دیگری به شهروندان نزدیک می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۵ مورد مثبت کرونا در جنوب غرب خوزستان داشتیم که ۱۰۶ نفر مربوط به آبادان، ۸۵ نفر از خرمشهر و در شادگان ۵۴ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شد.

سلمان‌زاده گفت: از این ۲۴۵ مورد مثبت جدید در آبادان ۹۷ بیمار، خرمشهر ۷۷ و شادگان ۴۸ بیمار به صورت سرپایی خدمات درمان دریافت کردند. در روز گذشته ۴۹ نفر در بیمارستان‌های منطقه بستری و ۳۲ نفر نیز پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند.

وی به فوت یک شهروند در آبادان و یک نفر در شادگان بر اثر ابتلا به کرونا در این مدت اشاره کرد و بیان کرد:هم اکنون ۱۹۱ بیمار کرونایی در چهار بیمارستان جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به سرعت زیاد انتشار دلتا ویروس و میزان بالای بیماری‌زایی آن از مردم خواست تا هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند و از سلامت خود و اطرافیان خود مراقبت کنند.

وی همچنین با تاکید بر انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام شده گفت: شهروندان در تزریق واکسن تعلل نکنند و هرچه سریعتر بر اساس زمان اعلام شده نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

 شهرستان‌های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

 

۱۴۷ بیمار بدحال کووید ۱۹ در البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۱۴۷ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: اکنون یک هزار و ۸۴ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت : با مرگ ۲۴ بیمار دیگر کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته شمار کل جانباختگان این بیماری در البرز به چهار هزار و ۵۸۳ نفر رسید.

فتحی افزود: ۵۲ هزار و ۳۳۸ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان بستری شده اند که تاکنون ۴۶ هزار ۶۵۰ نفر آنان بهبود یافته اند.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده مهمترین توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز برای مهار کرونا است.

اکنون پنج شهرستان تابعه البرز قرمز و ۲ شهرستان دیگر نارنجی کرونایی هستند.

 

تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه به ۵۵۰ نفر افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون ۵۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۵۵ نفر بیشتر است.

«مهدی محمدی» روز دوشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۸ نفر در مراکز درمانی این استان بستری و ۱۰۲ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با اشاره به با اینکه در شبانه‌روز گذشته ۲ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در کرمانشاه فوت کرد، گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۹۵۴ نفر رسیده است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۴۳ بیمار مثبت بستری و ۲۳۴ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که ننسبت به روز قبل ۹۹ نفر بیشتر است.

چهار شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کنگاور، صحنه، گیلانغرب و سنقر وکلیایی از روز پنجشنبه (۳۱ تیر) در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

محمدی افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، هرسین، جوانرود و پاوه هم اکنون در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: براساس این گزارش، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو،  روانسر و قصرشیرین نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

۲ برابر ظرفیت بستری تخت‌های بیمارستان‌های کرونایی شیراز تکمیل شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اعلام افزایش موارد بستری بیماران کووید۱۹ در فارس گفت:حدود دو برابر ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های کرونا تکمیل شده است.

عبدالرسول همتی دوشنبه در سیصد و شصت و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: وضعیت شیوع کرونا در استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارد و ورودی بیمارستان های استان افزایش داشته است که در صورت ادامه این روند، با شرایط بحرانی تر مواجه می شویم.

او با بیان اینکه در موج جدید کرونا در آستانه عبور از ظرفیت پذیرش بیمارستان ها هستیم، اضافه کرد: مطالعات جهانی نشان می دهد موج دلتای کرونا دو برابر موج های گذشته سبب بستری بیماران در کشورهای درگیر این نوع کرونا شده است، به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از دو هزار و ۷۰۰ بیمار بستری در استان فارس داشته ایم که از این تعداد ۲۸۸ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: در شهر شیراز از ظرفیت تخت های بستری عبور کرده ایم و با ایجاد ظرفیت بستری موقت در بیمارستان ها، حدود دو برابر ظرفیت موجود تخت های بیمارستان های شیراز تکمیل شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۳۰ هزار دز واکسن کرونا در نوبت های اول و دوم تزریق شده، از استقبال بیشتر مردم در بعضی شهرستان های فارس از واکسیناسیون سخن گفت و بر اهمیت فرهنگ سازی و تشویق مردم برای مشارکت و حضور در برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به این موضوع که درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال رشد قابل توجهی داشته است، از مردم به ویژه جوانان خواست بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، توجه ویژه ای داشته باشند.

آماده سازی و تجهیز بیمارستان های پشتیبان شماره ۲ و ۳ در شیراز

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست  گفت: با توجه به روند رو به رشد تعداد بیماران کووید۱۹، نیاز به تخت های بستری بیشتر و استفاده از ظرفیت بیمارستان پشتیبان برای ارائه خدمات درمانی هرچه بهتر به این بیماران، بیمارستان های پشتیبان شماره ۲ و ۳ در شیراز با تلاش  کارکنان امور پشتیبانی و رفاهی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، تجهیز و آماده خدمات رسانی شد.

علی اکبری افزود: در تحقق رسالت های تعریف شده و لزوم پشتیبانی همه جانبه از مصوبات ستاد مدیریت کووید۱۹ در دانشگاه، به همت مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و استفاده از تمامی امکانات موجود، با تمام توان نسبت به راه اندازی این مرکز در کمترین زمان ممکن اقدام شد.

مدیر امور پشتیبانی و رفاهی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: آماده سازی و تجهیز بیمارستان های پشتیبان شماره دو و سه در شیراز با تلاش کارکنان زیرمجموعه این مدیریت، اعم از کارکنان واحدهای انبار و تدارکات مرکزی، تاسیسات و خدمات و واحد حمل و نقل انجام شد و به همت زنجیره مدیریت واحد، در کمترین زمان ممکن، تجهیز و آماده سازی مراکز درمانی یاد شده محقق شد.

۶۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان بستری هستند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۶۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۵۲۰ نفر در کاشان و ۸۹ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

مریم امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۹ از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

ثبت ۲۷۲ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۷۲ مورد جدید به ۲۸ هزار و ۵۰۱ نفر رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار جدید حاد تنفسی با سن سه تا ۹۰ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۱ نفر با سن ۲۴ و ۹۲ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان هستند.

امیدی گفت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۲۰۳ هزار و ۶۳۹ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۲ هزار و ۷۸۳ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: یکهزار و ۶۹۹ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی قرمز است و تاکنون ۱۷ مورد قطعی و ۳۰۰ مورد مشکوک کرونای هندی (دلتا) در این منطقه شناسایی شده است.

اعظم باقری سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل امروز از تکمیل ظرفیت تخت‌های فعال ویژه بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان سیدالشهدا (ع) این شهرستان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا خبر داد و افزود: این بیمارستان ۴۵ تخت ویژه بیماران کرونایی داشت که شب گذشته با افزایش شمار بستری شدگان کرونا تکمیل شد که تمهیداتی برای افزایش تعداد تخت‌های ویژه کرونا در این بیمارستان گرفته شده است.

همچنین ابوالفضل شجاعی رییس مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی کاشان که ۲۵ تیر گفته بود ظرفیت‌ ۶۰۰ تختخوابی بیمارستان از پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا و غیرکرونایی تکمیل شده است، ۲۷ تیر از انتقال بخش مراقبت‌های ویژه تنفسی بیماران سرپایی و بستری موقت کرونایی این مرکز به سالن تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ظرفیت ۴۵ تخت با توجه افزایش بیماران کووید ۱۹ بستری در این بیمارستان خبر داد.

افزایش قابل توجه شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در منطقه کاشان سبب برگزاری نشست فوق‌العاده ستاد شهرستانی مدیریت کرونا در روز ۲۶ تیر شد و محمد حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد که روزهای سیاه کرونایی در صورت تداوم رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌ها در پیش است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

۵۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شد 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۵۶۹ بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۲۹ هزار و ۷۲۵ نفر رسید.

دکتر "مریم کوشکی" روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته سه بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان باختند و شمار قربانیان نیز به یکهزار و ۹۷۳نفر رسید.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۰۶هزار و ۸۴ نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه های استان ارسال شده که از این مجموع ۴۰۱ هزار و ۹۹ مورد پاسخ داده شده و ۲۷۱ هزار و ۳۷۴ نمونه آن منفی بوده است.

کوشکی  عنوان کرد: هم اکنون ۶۵۴ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

بر اساس این گزارش، بروجرد، خرم‌آباد، پلدختر، کوهدشت، الیگودرز، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز، رومشگان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

 

 ۲ برابر ظرفیت بستری تخت‌های بیمارستان‌های کرونایی شیراز تکمیل شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اعلام افزایش موارد بستری بیماران کووید۱۹ در فارس گفت:حدود دو برابر ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های کرونا تکمیل شده است.

عبدالرسول همتی دوشنبه در سیصد و شصت و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: وضعیت شیوع کرونا در استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارد و ورودی بیمارستان های استان افزایش داشته است که در صورت ادامه این روند، با شرایط بحرانی تر مواجه می شویم.

او با بیان اینکه در موج جدید کرونا در آستانه عبور از ظرفیت پذیرش بیمارستان ها هستیم، اضافه کرد: مطالعات جهانی نشان می دهد موج دلتای کرونا دو برابر موج های گذشته سبب بستری بیماران در کشورهای درگیر این نوع کرونا شده است، به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از دو هزار و ۷۰۰ بیمار بستری در استان فارس داشته ایم که از این تعداد ۲۸۸ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: در شهر شیراز از ظرفیت تخت های بستری عبور کرده ایم و با ایجاد ظرفیت بستری موقت در بیمارستان ها، حدود دو برابر ظرفیت موجود تخت های بیمارستان های شیراز تکمیل شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۳۰ هزار دز واکسن کرونا در نوبت های اول و دوم تزریق شده، از استقبال بیشتر مردم در بعضی شهرستان های فارس از واکسیناسیون سخن گفت و بر اهمیت فرهنگ سازی و تشویق مردم برای مشارکت و حضور در برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به این موضوع که درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال رشد قابل توجهی داشته است، از مردم به ویژه جوانان خواست بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، توجه ویژه ای داشته باشند.

آماده سازی و تجهیز بیمارستان های پشتیبان شماره ۲ و ۳ در شیراز

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست  گفت: با توجه به روند رو به رشد تعداد بیماران کووید۱۹، نیاز به تخت های بستری بیشتر و استفاده از ظرفیت بیمارستان پشتیبان برای ارائه خدمات درمانی هرچه بهتر به این بیماران، بیمارستان های پشتیبان شماره ۲ و ۳ در شیراز با تلاش  کارکنان امور پشتیبانی و رفاهی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، تجهیز و آماده خدمات رسانی شد.

علی اکبری  افزود: در تحقق رسالت های تعریف شده و لزوم پشتیبانی همه جانبه از مصوبات ستاد مدیریت کووید۱۹ در دانشگاه، به همت مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و استفاده از تمامی امکانات موجود، با تمام توان نسبت به راه اندازی این مرکز در کمترین زمان ممکن اقدام شد.

مدیر امور پشتیبانی و رفاهی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: آماده سازی و تجهیز بیمارستان های پشتیبان شماره دو و سه در شیراز با تلاش کارکنان زیرمجموعه این مدیریت، اعم از کارکنان واحدهای انبار و تدارکات مرکزی، تاسیسات و خدمات و واحد حمل و نقل انجام شد و به همت زنجیره مدیریت واحد، در کمترین زمان ممکن، تجهیز و آماده سازی مراکز درمانی یاد شده محقق شد.

۷۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی ایلام بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۸ بیمار کرونایی جدید شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند که با این احتساب مجموع بستری های استان به ۲۱۷ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه اظهار داشت: از این میزان بستری جدید شهرستان های ایلام و مهران هر کدام با ۲۳ نفر بیشترین تعداد بستری های را داشتند.

وی افزود: از بستری های جدید ۱۷ نفر مربوط به دره شهر، هشت نفر آبدانان، سه نفرایوان و یک نفر مربوط به چرداول است.

دکتر کریمیان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۷ ابتلای جدید شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به ۴۳ هزار و ۲۰ نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده که مجموع فوتی های استان تا این لحظه ۸۱۹ نفر است.

دکتر کریمیان بیان کرد: شهرستان های ایلام با مجموع  ۱۷ هزار و ۲۱۹ ابتلا، آبدانان با چهار هزار و ۶۲۸ نفر، مهران با ۲ هزار و ۵۱۶ نفر، دره شهر با سه هزار و ۳۵۳ نفر و چوار با ۴۴۵ نفر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان های دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و هلیلان، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

۶۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان بستری هستند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۶۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۵۲۰ نفر در کاشان و ۸۹ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

مریم امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۹ از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

کرونا ۲۱۱۸ نفر را تا کنون در سیستان و بلوچستان به کام مرگ کشاند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۸ مورد جدید فوت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار درگذشتگان این ویروس در استان تاکنون به ۲ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز دوشنبه اظهارداشت: همچنین با افزوده شدن یک‌هزار و ۴۱۲ مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در سیستان و بلوچستان به ۸۸ هزار و ۹۹۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۰۷ بیمار حاد تنفسی و ۳۵۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به این استان است.

وی بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی شهرهای قرمز اسامی استان های قرمز اسامی شهرهای قرمز اسامی استان های قرمز کرونا اسامی استان های قرمز کشور رنگ بندی شهرها رنگ بندی کرونایی رنگ بندی استان ها رنگ بندی استان ها از نظر کرونا رنگ بندی استان ها از نظر کرونا امروز رنگ بندی شهرها از نظر کرونا رنگ بندی استان ها امروز رنگ بندی کرونا رنگ بندی شهرها از نظر کرونا امروز اسامی استان های قرمز کرونا امروز رنگ بندی شهرهای ایران رنگ بندی استان های کشور رنگ بندی استان های کشور از نظر کرونا اسامی استان های قرمز امروز رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور رنگ بندی کرونایی شهرها رنگ بندی استان های کشور کرونایی رنگ بندی شهرها رنگ بندی جدید شهرها رنگ بندی شهرهای ایران از نظر کرونا رنگ بندی شهرهای ایران از نظر کرونا امروز رنگ بندی استان ها و شهرها رنگ بندی استان های ایران رنگ بندی رنگ بندی استان های ایران از نظر کرونا رنگ بندی جدید شهرها از نظر کرونا رنگ بندی جدید کشور رنگ بندی کرونایی کشور

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.