طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت 13 استان کشور در وضعیت قرمز و 15 استان در وضعیت هشدار هستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۷ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۱۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۵ هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان کشور در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار هستند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان لرستان گفت: این استان اسفند ۹۸ شاهد یک خیز اپیدمی کرونا و یک خیز شدیدتر در فروردین بود واز اوایل خرداد مجددا شیب صعودی ابتلا و بستری کرونا را در این استان شاهد بودیم به طوری که اواسط تیر تعداد بستری و ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این استان به بیشترین میزان خود رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشتی و درمانی از اواخر تیر نموار کرونا در استان لرستان روند کاهشی پیدا کرد اما طی هفته های گذشته روند کاهشی این بیماری کندتر شده است.

وی گفت: هم اکنون شهرهای علی گودرز، خرم آباد، دلفان و سلسله در استان لرستان در وضعیت قرمز و شهرهای ازنا، بروجرد، پل دختر، درود و کوهدشت در وضعیت زرد و هشدار بالاتر از متوسط کرونا قرار دارند. میزان متوسط فوت روزانه این بیماری نیز در استان لرستان ۲.۳ درصد است.

لاری افزود: میزان متوسط استفاده از ماسک در سازمانها و ادارات دولتی لرستان ۷۶ درصد و در پاساژها ۵۱ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه این استان ۷۰ درصد و مراکز صنفی و عمومی ۸۲ درصد است،  البته ۹۹ درصد کارمندان ادارات و سازمانهای دولتی لرستان از ماسک استفاده می کنند. میزان استفاده ماسک توسط متصدیان مراکز صنفی این استان نیز ۸۰ درصد است.

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی مردم استان لرستان در هفته های آینده شاهد خروج شهرهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار باشیم و امیدواریم در کل کشور با همکاری همگانی مردم در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مداوم دست، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک در اماکن عمومی شاهد شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

 

آخرین وضعیت کرونا در شهرستان ها

از گیلانغرب خبر رسیده است که مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام کرده است که  در چند روز گذشته با افزایش تعداد افراد مثبت، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان از ابتدای شیوع این بیماری ویروسی به ۲۳۹ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۱۷ مورد رسیده و این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد.

دکتر شاپور جهانی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان گیلانغرب، راه قطع زنجیره ابتلا به بیماری کرونا را استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی عنوان کرد و از عموم مردم خواست تا توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به کاهش بیماری کرونا کمک کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز هم اعلام کرد که با انتقال ۶۱ بیمار جدید به بیمارستان ها، شمار بستری شدگان کرونا در این استان به ۱۵ هزارو ۸۴۱ نفر رسید.

دکتر محمد فتحی گفت : از مجموع  ۱۵ هزارو ۸۴۱ نفر بستری شده در بیمارستان های استان نتایج آزمایش  ۱۵ هزار و ۴۰۲ نفرد قطعی مثبت کرونا بوده است و از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۴هزار و ۴۵۶ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده که ۴۷ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۹۵ نفر شامل موارد  قطعی ، محتمل و مشکوک  در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۶۹۲ نفر با علائم مشکوک کرونا  به مراکز درمانی و بهداشتی  استان مراجعه کردند که ۶۱ نفر آنان  بستری شدند.

هر چند ارائه آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در نقاط مختلف کشور اضطراب آور است اما باید توجه داشت که رعایت موازین بهداشتی می تواند به کاهش روند شیوع بسیار کمک کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.