بنا بر توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت 28 استان کشورمان از نظر شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرمز و هشدار هستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۶ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،هزار و ۹۹۲بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۰۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۳۸۰ هزار و ۲۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت اپیدمی کرونا در خوزستان گفت: این استان در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ با خیز ضعیف کرونا مواجه بود اما در اوایل اردیبهشت با شیب صعودی شدید این اپیدمی در موارد ابتلا و بستری مواجه شد و طولانی ترین دوره پیک کرونا را نسبت به سایر استانها تجربه کرد به طوری که در اواخر خرداد موارد بستری و ابتلای کرونا در این استان به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: با همکاری مردم و کادر درمان و رعایت پروتکل ها از تیرماه روند کاهشی کرونا را در این استان شاهد بودیم اما در هفته های اخیر تا حدی از شدت روند کاهشی اپیدمی کرونا در خوزستان کاسته شده است.

لاری گفت: هم اکنون شهرهای آغاجاری، امیدیه و بهبهان در استان خوزستان در وضعیت قرمز و شهرهای آبادان، رامهرمز و لالی در وضعیت هشدار اپیدمی کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی خوزستان ۵۰ درصد است که از متوسط کشوری به وضوح پایین تر است، میانگین استفاده از ماسک در ادارات و بانک ها به ترتیب ۸۵ و ۸۶ درصد است اما در پاساژهای خوزستان ۴۰ درصد است.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریور امسال ۶ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خوزستان انجام شده و ۱۶۸ واحد متخلف به مراکز قضایی ارجاع و ۴۰ واحد متخلف پلمپ شدند.

لاری گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در استان خوزستان و همه کشور و پرهیز از عادی انگاری و سهل انگاری شاهد خروج شهرهای کشور از وضعیت قرمز و هشدار و شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

 

۴۰ مبتلای کرونا در سه روز اخیر به آمار استان سمنان اضافه شد

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تعداد ۴۰ نفر مبتلای جدید طی سه روز گذشته به آمار مبتلایان به کرونا در ۶ شهرستان زیر مجموعه این دانشگاه اضافه شد.

وی اعلام کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۴۰۵  بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند. همجواری مناطق تحت پوشش دانشگاه با استانهای پرجمعیت و رفت و آمد زیاد از مسیرها و راه‌های این استان، امکان کاهش مبتلایان این استان را دشوار کرده است.

 

 وضعیت شهرستان هشترود همچنان قرمز است

امین امینیان فرماندار هشترود اعلام کرد: متاسفانه وضعیت شهرستان از نظر ابتلا به کرونا همچنان قرمز بوده و موارد بستری و ابتلا افزایش یافته است. 

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک به عنوان بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: ۵۰ درصد مشاغل و صنوف در این شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند. به گفته وی بستری شدگان کرونا در شهرستان ۵۶ درصد شهری و مابقی روستایی هستند.

 

۹۸ درصد بیماران کرونایی جنوب کرمان بهبود یافتند

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از بهبود ۹۸ درصد بیماران کرونا هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.  وی از ترخیص و بهبودی سه هزار و ۳۶۵ نفر از بیمارستان های این منطقه خبر داد.

وی اظهار داشت: بیماری کرونا هنوز هیچ واکسنی ندارد از این رو تنها راه کنترل بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

مکارم مبارزه با کرونا را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: بدون همکاری مردم قادر به شکست این ویروس نخواهیم بود از این رو نیازمند مشارکت حداکثری مردم در زمینه رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

 

مدارس مازندران امسال بوفه ندارد

سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت که فعالیت تمامی بوفه‌های مدارس استان برای سال تحصیلی جاری ممنوع است.

وی افزود: طبق دستور العمل وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به منظور جلوگیری از زنجیره انتقال بیماری کووید-۱۹ توزیع هرگونه مواد غذایی در داخل محیط مدرسه ممنوع و غیرمجاز است.

وی به فعالیت یک هزار و ۲۰۰ بوفه دارای مجوز در مدارس استان در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و ادامه داد: خروج دانش‌آموز از مدرسه برای تهیه مواد غذایی در ساعات رسمی مدرسه نیز ممنوع بوده و دانش‌آموز تا پایان وقت قانونی مدارس حق خروج از مدرسه به هر دلیلی را ندارد.

 

۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی البرز بستری شدند

محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد : ۶۰ بیمار با علائم کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی  اظهار داشت: مجموع کل موارد بستری قطعی و مشکوک به کرونا  از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در استان البرز ۱۵ هزارو ۷۷۶ نفر بود که از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۳۴ نفر مورد قطعی مثبت تشخیص داده شده است.

وی گفت: اکنون ۳۹۳ نفر در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ۱۶۶ نفر با تشخیص قطعی به بیماری کرونا بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: در ۲۴ساعت گذشته ۴۵۱ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی استان با علائم مشکوک مراجعه کردند که ۶۰ نفرآنان در بیمارستان‌ها بستری شدند

 

اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز یکشنبه  افزود: در حال کلی استان اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارد ، خلخال وضعیت نارنجی را تجربه می‌کند و سایر شهرستان‌های استان در حالت سفید و زرد قرار دارند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۶ نفر در اردبیل ، چهار نفر در پارس‌آباد ، هفت نفر در مشگین‌شهر ، پنج نفر در گرمی و ۲ نفر در خلخال می‌باشند.

وی افزود: در این مدت ۲۲ نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

به گفته حبیب‌زاده ، در حال حاضر ۲۱۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۱ بیمار در بخش‌های آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار دارند.

طی شبانه‌روز گذشته ۲ نفر در استان در اثر بیماری کرونا جان باختند.

او با هشدار جدی به شهروندان در خصوص تبعات سخت عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های اعلام شده افزود: شهروندان استان باید از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه‌ای پرهیز کنند.

وی، خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را سه راهکار اساسی مقاله با ابتلا به کرونا ذکر کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تنهایی مسوولیت درمان را بر عهده دارد و برای پیشگیری و کاهش بار بیمارستان‌ها، باید تمامی سازمان‌ها و مردم همکاری کنند.

 

۳۸۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری شدند و با این احتساب شمار کل بستری شدگان کووید ۱۹ در این استان به ۳۸۲ تَن رسید.

محمد رضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به شانزدهم شهریور ما ۱۰۹ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی افزود: از مجموع بیماران بستری شده در قم ۷۵ تَن در شرایط وخیم قرار دارند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را در استان از دست دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.