طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت 9 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و 6 استان نیز در وضعیت هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

استانهای گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.»

 

بیش از ۵۰ درصد خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بیان کرد: در حال حاضر در خوزستان ۱۲ شهر قرمز، چهار شهر نارنجی و ۱۱ شهر زرد است یعنی استان در مجموع در وضعیت قرمز قرار دارد به گونه ای که بیش از ۵۰ درصد مردم خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در خصوص میزان احتمالی انتقال بیماری کرونا در مکان های مختلف گفت: غذا خوردن در رستوران و گردش در مراکز شلوغ شهر ۴۰ درصد، میهمانی رفتن به منزل اقوام وخرید کردن در یک مرکز خرید به مدت حداقل ۱۵ دقیقه ۵۰ درصد و رفتن به مدرسه و مهد کودک و خانه سالمندان به میزان ۶۰ درصد احتمال انتقال وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین احتمال انتقال بیماری کرونا در آرایشگاه مردانه و زنانه ، غذا خوردن در رستوران بسته و انجام فوتبال و بسکتبال ۷۰ درصد، شرکت در آیین‌های عروسی و عزا و دست دادن و روبروسی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد ، غذا خوردن در بوفه ۸۰ درصد و رفتن به استادیوم‌های ورزشی، شهربازی، سینما ، کنسرت و آیین های مذهبی با جمعیت بالای ۵۰۰ نفر بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حدود ۵۰ روز است که خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد.

با توجه به آخرین بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان، شهرهای دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شهرهای آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.

 

شهرستان‌های قرمز کرونا درهرمزگان به ۱۰ مورد افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در این استان با قرارگرفتن سه شهرستان بستک، خمیر و جاسک در این وضعیت به ۱۰ مورد افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: پیش از این شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب و کیش در وضعیت قرمز قرار داشتند.

وی بیان داشت: روند افزایشی ویروس کرونا در هرمزگان به دلیل این است که فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت نمی‌شود و هنوز دورهمی‌ها و مراسم‌های مختلف عروسی و ترحیم برگزارمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: مردم فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند تا رفت و آمد در شهر کاهش یابد.

فرشیدی ادامه داد: درشهرستان‌های با وضعیت قرمز هرمزگان دستورالعمل‌های بهداشتی با شدت بیشتری اجرا می‌شود تا هرچه زودتر از این وضعیت خارج شوند.

 

کرونا طرح دریا را در دو شهر مازندران تعطیل کرد

طرح ساماندهی دریای خزر در دو شهرستان بهشهر و نوشهر به دلیل آنچه که وضعیت قرمز کرونایی اعلام شد ، با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل شد.

براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا  طرح دریا در برنامه اولیه حداقل تا یک هفته آینده به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونایی در دو شهرستان بهشهر و نوشهر در شرق و غرب استان مازندران تعطیل است و پس از آن متناسب با وضعیت ویروس کرونا نسبت به ادامه تعطیلی و یا بازگشایی تصمیم گیری می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت : براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا طرح ساماندهی دریای خزر در دو شهرستان بهشهر و نوشهر به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تعطیل شد.

 

۲۵۰ پرستار مشهدی کرونا گرفته‌اند

بیش از ۲۵۰ پرستار شاغل در بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان مشهد تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: تمام پرستارانی که حین خدمت در بیمارستان‌های این شهر به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته‌اند و یا در حال درمان هستند.

محسن گچپزان افزود: برخی از پرستاران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و شرایط سختی را سپری کرده‌اند اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی ویژه کرونا در مشهد نداشته‌ایم. 

وی ادامه داد: بیشتر  این پرستاران در بیمارستان‌های ویژه درمان بیماران کرونایی شامل بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا (ع) و اکبر مشغول فعالیت بودند که حین خدمت به کرونا مبتلا شدند.

 

مدارس شهرهای وضعیت قرمز زنجان تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به اعمال محدویت‌های کرونایی در این استان مدارس شهرهای دارای وضعیت قرمز شامل (نواحی یک،۲ و زنجانرود زنجان) ابهر، خرمدره و ماهنشان به مدت یک هفته تعطیل اعلام شده است.

 

افزایش روزانه جان‌باختگان کرونا در گلستان

افزایش شمار مبتلایان گلستانی کرونا به ۶۵۰ نفر، پیشی‌گرفتن آمار بستری بیماران از ترخیص‌شدگان و افزایش روزانه جان‌باختگان کرونا سبب شد خبر اعمال محدودیت‌های جدید کام مردم استان را تلخ کرده و عزم مردم و مسوولان را برای مقابله با این بیماری جزم کند.

اعلام کاهش تعداد مبتلایان و جان باختگان و وضعیت با ثبات کرونا در استان کافی بود تا مردم خسته از محدودیت های اجتماعی و قرنطینه طولانی با کنار گذاشتن پروتکل های بهداشتی بدون رعایت توصیه ها به کوچه و بازار آمده، به مسافرت بروند، در مجالس عزا و عروسی شرکت کنند و با برگشتن به زندگی عادی خود و اطرافیان را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دهند.

همین اشتباه کافی بود تا تعداد بستری شدگان مشکوک به کرونا در گلستان از ۱۳۰ نفر در سه هفته گذشته به ۶۵۰ نفر در نیمه تیرماه برسد، بیمارستان های شرق استان از بیماران لبریز شود و دوباره گلستان در آستانه وضع قرمز قرار بگیرد.

به دلیل همین اتفاقات بود که ستاد استانی مقابله با کرونا دیروز یکشنبه محدودیت های جدید اعمال کردند.

در این پیوند دادستان عمومی و انقلاب گرگان از برخورد قضایی با تهدیدکنندگان سلامت شهروندان و افراد بی توجه به رعایت بهداشت عمومی خبرداد.

سیدرضا سید حسینی گفت: بی مبالاتی مردم در اماکن عمومی که منجر به تهدید سلامت سایر شهروندان شود از سوی دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: رستوران ها و سایر مراکزی که با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب خواهند شد.

فرماندار گنبدکاووس هم گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی و کمبود تجهیزات احتمالا در چند روز آینده شاهد کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان های این شهر بوده و نگران این شرایط و تبعات ناشی از آن هستیم.

 

بیشترین مبتلایان بستری کرونا در مشهد بین ۴۰ تا ۶۰ سال سن دارند

رییس بیمارستان فوق تخصصی دکتر علی شریعتی مشهد گفت: گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال بیشترین مبتلایان بستری به کرونا در بیمارستان شریعتی مشهد را شامل می‌شوند.

دکتر محمد رضا حسینعلی زاده افزود: این در حالی است که بررسی‌های کشوری نشان داده است که جوانان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری را در موج دوم کرونا شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: بیمارستان شریعتی با ۱۶۰ تخت بستری یکی از بیمارستانهای اختصاصی درمان بیماران مشکوک به کرونا از همان ابتدای شیوع این بیماری تاکنون معرفی شده است و تمامی بخش‌های این بیمارستان به درمان بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی دکتر علی شریعتی مشهد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان شریعتی مشهد زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر پذیرش شده‌اند که بیشتر آنان در موج دوم بستری شده‌اند و تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر از این بیماران مرخص شده‌اند.

حسینعلی زاده با اشاره به نقش مهم مردم در پیشگیری و کنترل کرونا افزود: از مردم تقاضا داریم در این روزهای بسیار سخت شرایط کادر درمان بیماران کرونایی‌ را درک کنند و با همکاری با خادمان حوزه سلامت، اجازه بحرانی‌تر شدن وضعیت کنونی را ندهند.

 

بابل قرمز شد

فرماندار بابل گفت: بابلی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه طغیان دوباره کرونا در این شهرستان همانند اسفند و فروردین را ندهند.

قربانعلی ولیزاده بورا روز دوشنبه بیان کرد: با توجه به اعلام وضعیت قرمز و اوج گیری دوباره کرونا در بابل از امروز دوشنبه تمامی مراکز عمومی اعم از دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، حوزه های علمیه،آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای، آموزشگاه های زبان و سایر آموزشگاه‌ها ،کتابخانه‌ها، تالارهای تشریفات و پذیرایی، شهربازی و مراکز بازی کودکان، کافی نت ها و مراکز بازی‌های رایانه‌ای تعطیل اعلام شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.