دانشکده علوم پزشکی آبادان در واکنش به فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تحویل جسد بیمار مبتلا به کرونا به شرط پرداخت پول، ضمن بیان توضیحی در خصوص این بیمار، مطلب منتشر شده را تکذیب کرد.

دانشکده علوم پزشکی آبادان در واکنش به فیلم منتشر شده در فضای مجازی از همسر یک بیمار فوت شده کرونایی اعلام کرد: تحویل این جسد در قبال پرداخت هزینه در بیمارستان طالقانی صحت ندارد.

به گزارش جماران به نقل از دانشکده علوم پزشکی آبادان، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد: «بر اساس دستورالعمل پذیرش بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ صادره از سوی وزارت بهداشت و درمان، بیمار مذکور در بدو ورود به بیمارستان در واحد پذیرش تشکیل پرونده بستری داده و در همان زمان به همراه بیمار اطلاع داده می‌شود که بیمه پوشش‌دهنده بیمار فاقد قرارداد با بیمارستان است و برای جلوگیری از محاسبه هزینه به صورت آزاد باید پیگیر موضوع از سوی بیمه متبوع باشد که این مسئله از سوی همراه بیمار نادیده گرفته شد».

در ادامه توضیح دانشکده علوم پزشکی آبادان آمده است: «بیمار مذکور در تاریخ ۳۱ اردیبهشت امسال در بیمارستان طالقانی پذیرش شد و به مدت ۶ روز در بخش داخلی زنان و پس از آن به مدت ۱۱ روز در اتاق ایزوله بخش آی. سی. یو بستری شده و تمامی خدمات مشاوره پزشکی و اقدامات درمانی اعم از عفونی، داخلی، قلب و بیهوشی از سوی پزشکان متخصص دریافت کرده است ضمن اینکه داروهای مورد نیاز بیمار نیز تجویز و استفاده شده است».

بر اساس توضیح دانشکده علوم پزشکی آبادان بالا بودن رقم صورتحساب بیمار به علت محاسبه خدمات درمانی به صورت آزاد بوده است. این هزینه‌ها بر اساس تعرفه ارزش گذاری مبتنی بر خدمات و مراقبت‌های درمانی وزارت بهداشت و درمان بوده و هیچ‌گونه هزینه مازاد و اضافی از بیمار اخذ نشده است.

در ادامه توضیح دانشکده علوم پزشکی آبادان آمده است: «در زمان اخذ رسید صندوق با توجه به بالا بودن مبلغ، هزینه‌ای از همراه بیمار فوت شده کرونایی دریافت نشده است و صرفاً برای ترخیص جسد یک جلد سند ملکی به عنوان ضمانت به واحد ترخیص تحویل شده است».

بر اساس اعلام این روابط عمومی بیمار مذکور ۱۶ خردادماه فوت کرده و در ساعت پنج دقیقه بامداد مورخ ۱۷ خرداد جسد وی به سردخانه بیمارستان منتقل شده و در همان روز امور اداری پرونده بستری تکمیل و برای ترخیص به واحد درآمد ارسال شده است.

در ادامه آمده است: «علت تأخیر در تحویل جسد به دلیل تعلل خانواده بیمار فوت شده برای ارائه ضمانت‌نامه و یا پرداخت هزینه بوده است و جسد ۲روز بعد در مورخ ۱۹ خرداد از سردخانه بیمارستان به محل آرامستان امام رضا (ع) منتقل شده است».

در توضیح روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان آمده است: «در سازمان‌های درمانگر دولتی، ترخیص بیمار یا متوفی از بیمارستان صرفاً پس از تسویه حساب کامل صورت می‌پذیرد اما این بیمارستان به منظور همکاری با خانواده متوفی هیچ‌گونه وجهی از این خانواده داغدار دریافت نکرده است و برای همکاری مضاعف فرم صورتحساب بیمار به لحاظ رعایت سیستم ارجاع، به اداره بیمه متبوع تحویل شده است».

بنا به اعلام روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان، مدیریت بیمارستان طالقانی آبادان در فیلم منتشر شده در فضای مجاز مورد اتهام قرار گرفته است در حالی که هیچ‌گونه تخلف مالی در خصوص فرآیند پذیرش، درمان و تحویل جسد بیمار فوت شده صورت نگرفته است و این بیمارستان با توجه به تهمت و افترای نسبت داده شده و همچنین نادیده گرفتن تلاش تیم درمانی برای بیمار دادخواست اعاده حیثیت به دادستانی ارائه خواهد کرد.

روابط عمومی این دانشکده همچنین تأکید کرد با توجه به اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان و به تبع آن بیمارستان‌های تابعه کاملاً دولتی هستند و تمام قوانین دولتی بر آنها حاکم است لذا محاسبه تمام هزینه‌های صادره در صورتحساب بیماران بر اساس تعرفه‌های دولتی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.