علاوه بر 5 استانی که در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته اند، 4 استان هم در وضعیت هشدار هستند.

به گزارش جماران؛  سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «از دیروز تا امروز ۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استانهای بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.»

 

روند شیوع کرونا در البرز شدت گرفت

استاندار البرز با اعلام اینکه روند شیوع کرونا در این استان شدت گرفته بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی باحضوری رییس جمهوری برگزار شد، افزود : در البرز نیز روند شیوع کرونا سرعت گرفته و تعداد بیماران جوان نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با همراهی مردم می توان در البرز شرایط را همچنان به گونه ای مدیریت کرد که در وضعیت قرمز و بحران قرار نگیریم.

 

فوت مبتلایان کرونا در لرستان روند افزایشی دارد

استاندار لرستان گفت: علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در استان روند افزایشی داشته است.

سیدموسی خادمی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: باوجود اعلام نشدن لرستان در لیست استان های وضعیت قرمز، اما بر اساس آمار مبتلایان، کماکان در وضعیت هشدار قرار داریم.

وی با تاکید بر رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی مقابله با کرونا تصریح کرد: استفاده از ماسک همچنان به عنوان بهترین راه حل پیشگیری از بیماری در دستور کار مردم باشد و تا حد ممکن از شرکت در اجتماعات و مراسم غیر ضروری پرهیز کنند.

 

با ادامه این روند، استان اردبیل به زودی وارد وضعیت قرمز می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: با وجود تلاش خادمان سلامت در رسیدگی و درمان بیماران مبتلا به کرونا، ابتلای به این بیماری در این استان رشد فزاینده دارد.

وی اضافه ‌کرد: موارد ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان روز به روز بیشتر می‌شود به طوری که بخش سه بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل که در اوایل امسال برای پذیرش بیماران فعال بود، دوباره در حال پذیرش بیماران کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با هشدار نسبت به ورود استان به وضعیت قرمز در ابتلای به کرونا در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی افزود: با ورود استان به مرحله قرمز کرونا، شرایط بحرانی اردیبهشت ماه دوباره تکرار خواهد شد و در پی آن، با استفاده از اختیارات قانونی، محدودیت‌های قبل دوباره به اجرا در خواهد آمد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هفته پیش نیز با هشدار نسبت به افزایش تعداد بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اعلام کرد: با ادامه این روند، استان اردبیل به زودی وارد وضعیت قرمز می‌شود.

در یک هفته اخیر با بستری شدن روزانه ۱۳ نفر، تعداد بستری بیماران کرونایی در سطح استان اردبیل از ۱۰۰ نفر فراتر رفته و زنگ هشدار و خطر در این استان به صدا درآمده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، هنوز پیک اول بیماری در استان اردبیل طی نشده و تاکنون حدود ۱۷.۵ درصد جمعیت به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هفته پیش تعداد افراد مبتلا به کرونای قطعی در سطح استان را چهار هزار و ۴۰۰ نفر ذکر کرد.

 

زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در قم به صدا درآمد

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تست مثبت مراجعات سرپایی در قم از ۱۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش‌یافته است و این مساله زنگ خطر شیوع مجدد کرونا را در استان به صدا درآورده است.

محمدرضا قدیر روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: یکی از علل افزایش بیماران کرونایی در قم برپایی همایش و آیین‌های عزا و عروسی است و بسیاری از این همایش‌ها باید به‌صورت غیرحضوری برگزار تا از تجمع بی‌دلیل افراد جلوگیری شود.

وی گفت: در این آیین‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی به‌هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود و احتمالا تا دو هفته آینده با اوج‌گیری دیگری از این ویروس مواجه خواهیم شد.

وی بابیان این‌که تعداد بستری مبتلایان به کرونا در دو هفته اخیر در قم افزایش‌یافته است، افزود: در جلسه ویژه‌ای که امروز با روسای بیمارستان‌ها ترتیب دادیم علاوه بر بیمارستان کامکار سایر بیمارستان‌ها را نیز برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرده‌ایم.

 

استاندار ایلام: محدودیت در مناطق قرمز کرونا اعمال می شود

استاندار ایلام تاکید کرد: مناطق دارای وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا با محدویت تردد روبرو می شوند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس استانداران با رییس جمهوری از اعمال محدودیت ها در مناطق قرمز کرونا خبر داد و گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، هر شهرستانی که به وضعیت قرمز می رسد ستاد استانی می تواند برای محدودیت یک هفته ای به وزیران بهداشت و کشور پیشنهاد بدهد تا در نهایت با تصویب رییس جمهوری به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی افزود: همچنین از ۱۵ تیرماه، زدن ماسک در تمام محل های تجمع الزامی می شود.

 

بستری بیماران کرونایی در بابل رکورد زد

بستری بیماران کرونایی در بابل به ۱۱۴ بیمار رسیده است که این تعداد در دو ماه اخیر در بیمارستان‌های بابل بی سابقه بوده است.

بستری بیماران کرونایی که از نیمه اردیبهشت ماه دو رقمی شده و آمار کل بستری از بیش از ۵۰۰ نفر به حدود ۵۰ نفر هم رسیده بود در سه هفته اخیر این رقم افزایشی شده و تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به رکورد ۱۱۴ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های بابل بستری و ۱۳ بیمار هم با حال عمومی مساعد از مراکز درمانی بابل ترخیص شدند.

همچنین بستری بیماران کرونایی با حال نامساعد که در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند هم در دو ماه گذشته تاکنون شکسته شد و به ۲۶ نفر افزایش یافت.

 

مراجعات مردم و موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی بیشتر شد

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی به ویژه بیرجند خیلی افزایش یافته است.

دکتر مسعود ضیایی روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: تاکنون ۲ بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند پر شده است و درصدد راه‌اندازی و تجهیز بخش سوم هستیم.

وی افزود: ۲ روز قبل بخش جدید مراقبت‌های ویژه (ICU) برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه‌اندازی شد که اکنون این بخش هم پر شده است.

رییس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند گفت: از نیمه خرداد به بعد حجم زیادی از مراجعه کنندگانی که برای تست کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند، جواب آزمایش آنها مثبت شد.

وی تصریح کرد: این موارد در حدی بود که در بخش عفونی به طور میانگین روزانه بیش از ۵۰ نفر بستری داریم همچنین یک بخش عفونی برای بیماران کرونایی به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اضافه کردیم.

وی گفت: این افزایش موارد به ویژه بیماران بدحال که اکثرا هم مسن هستند متوسط سن ۷۰ سال دارند و پدر و مادرهای ما هستند که به دلیل رعایت نکردن مسایل بهداشتی توسط جوانان و نوجوانان و اعضای خانواده با تماس آنها آلوده شده‌اند و وضعیت خوبی ندارند.

 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ورود مسافران تابستانی شیوع کرونا را تشدید می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ورود مسافران تابستانی باعث تشدید شیوع بیماری کرونا در استان می‌شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و گردشگاه‌ها الزامی است.

ارسلان سالاری روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: تعطیلات روزهای گذشته باعث افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان شده و مهمترین نگرانی ما، عادی انگاری بیماری کرونا توسط مردم است.

وی بیان کرد: بیماران مسن، دیابتی و دارای فشار خون بالا باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک در جلسات و تجمعات الزامی است.

 

دورهمی‌ همدانی‌ها ۱۷۴ نفر را به کرونا مبتلا کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برگزاری مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی موجب ابتلای ۱۷۴ تن به ویروس کرونا در این استان شده است.

رشید حیدری مقدم روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: تنها یک فرد مبتلا به کرونا در همدان ۴۸ نفر را در یک مهمانی به بیماری کرونا مبتلا کرده‌ که این روند در تجمعات خانوادگی همچنان به چشم می‌خورد.

وی بیان کرد: هم اینک شماری از افراد غیربومی مبتلا به ویروس کرونا که ساکن کردستان و کرمانشاه در این استان ها پذیرش نشده و برای بستری و مداوا به همدان آمدند که با توجه به شرایط خاص در بیمارستان های این استان پذیرش می شوند.

وی گفت: همدان همچنان در منطقه سبز از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و هم اینک به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۷۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که این آمار در همدان ۹۲ نفر است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا یعنی هر فرد آلوده چند فرد را می تواند بیمار کند از زیر یک به ۱.۱۵ رسیده که افزایش شاخص سرایت پذیری نگرانی جدی علوم پزشکی است.

وی گفت: از نظر تعداد آزمایش ها از ۴۰تا ۵۰ مورد به ۴۰۰ نمونه در روز رسیدیم و هم اینک استان همدان در وضعیت زرد قرار دارد و از نظر شهرستانی، همدان، ملایر، بهار و فامنین در وضعیت زرد، نهاوندو تویسرکان نارنجی و کبودراهنگ، رزن و اسدآباد در مرز سفید قرار دارند.

 

پیشنهاد تعطیلی هفت شهر قرمز هرمزگان به ستاد ملی کرونا ارائه شد

استاندار هرمزگان پیشنهاد تعطیلی هفت شهر قرمز این استان را به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارایه کرد.

فریدون همتی روز یکشنبه در نشست تفویض اختیارات ستاد ملی مدیریت کرونا به استانداران افزود: بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب و کیش از شهرهای قرمز هرمزگان هستند.

وی بیان داشت: تعطیلی شهرهای قرمز هرمزگان حداقل به مدت یک هفته به احتمال پس از موافقت ستاد ملی کرونا از چهارشنبه هفته جاری اعلام می‌شود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.