پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم اعطای اعتبارنامه‌های اعضای جدید هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر تهران؛

احمد خرم: مبارزه با فساد راه دارد/ امروز چهره مناسبی از سازمان نظام و اعضایش ترسیم نشده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: پیشگیری از این مسائل و مبارزه با فساد راه دارد. با کوتاه کردن فرآیندها و رسیدگی به وضعیت معیشت صاحبان امضا و برخورد جدی با متخلفان، می توان با این مسأله مقابله کرد. اینکه رسیدگی به یک پرونده یکسال و نیم به طول بیانجامد، کار ساز نیست.

پایگاه خبری جماران: عصر امروز مراسم اعطای اعتبارنامه های اعضای جدید هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر تهران، با حضور جمعی از مدیران راه و شهرسازی، دست اندرکاران انتخابات این سازمان و اعضای جدید هیأت مدیره دور هشتم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، از زحمات مرحوم مهندس رهام سپندان«دبیر ستاد اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی» که در آستانه انتخابات به طور ناگهانی دار فانی را وداع گفت، تقدیر شد و هدیه ای به رسم یادبود به همسر ایشان اعطا شد.

در ادامه احمد خرم که خود یکی از منتخبان دوره جدید هیأت مدیره است، به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: از وزارت راه و شهرسازی و مسئولین اجرایی انتخابات سازمان نظام تشکر می کنم که انتخاباتی سالم برگزار کردند. انتخاباتی که اعتراضات در آن بسیار کمتر از دوره های قبل بود و به خوبی برگزار شد و طی آن اعضای جدید هیأت مدیره سازمان نظام انتخاب شدند.

وی افزود: فکر می کنم با اتفاقاتی که در دور هفتم افتاد، انتخابات دور هشتم نقطه عطفی برای حرکت سازمان نظام مهندسی باشد. یکسری وظایف معوق مانده در سازمان نظام مهندسی وجود دارد و که یکی از آنها برنامه ریزی برای آموزش مهارتی است. این آموزش سابقاً در وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی و تایید شد و سازمان نظام دخالت اندکی در آن داشت و بخش خصوصی آموزش را اجرا کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در ادامه گفت: آن زمان یک فراخوان داده شد و طی آن به 4هزار مهندس بیکار آموزش های مهارتی داده شد. برنامه آموزشی و نظارت بر آن نیز طی قراردادی به دانشگاه جامع علمی کاربردی سپرده شده بود. از این تعداد 3200 مهندس جذب همان پیمانکارانی شدند که به آنها آموزش می داد و حتی یک نفر از مابقی این افراد نیز بیکار نماند.

وی افزود: متاسفانه در سال 95 که بحث بودجه 96 مطرح بود، ردیفی تحت عنوان آموزش مهارتی به مهندسین پیشنهاد شد که با پیگیری ما مشخص شد که اهمیتی برای آموزش از سوی جامعه ای که باید آن را پیگیری می کرد، داده نشد.

خرم گفت: آموزش مهارتی بستر ساز اشتغال فارغ التحصیلان است. دومین مسأله پیشگیری از فساد و تبعیض و مبارزه با آن است. متاسفانه امروز چهره مناسبی از سازمان نظام و اعضایش ترسیم نشده، فارغ از عوامل این موضوع، تصویری که به نمایش گذاشته شده مملو از برگه فروشی و امضا فروشی و دخالت در نوبت هاست.

وی بیان کرد: پیشگیری از این مسائل و مبارزه با فساد راه دارد. با کوتاه کردن فرآیندها و رسیدگی به وضعیت معیشت صاحبان امضا و برخورد جدی با متخلفان، می توان با این مسأله مقابله کرد. اینکه رسیدگی به یک پرونده یکسال و نیم به طول بیانجامد، کار ساز نیست. ما یک تخلف آشکار داریم که باید با آن فوری برخورد شود و جریمه باید بالفور صادر شود. تنبیه تخلف آشکار می تواند تعلیق پروانه کسی باشد که مرتکب تخلف شده است. در همین راستا باید پروسه تعلیق پروانه کوتاه شود.

در ادامه این مراسم، اعتبارنامه های اعضای جدید اعطا شد و همچنین از عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات اخیر سازمان نظام مهندسی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.