محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه راه ها به چند بخش راه های اصلی، فرعی و روستایی تقسیم می شود، افزود: راه سازی و بهبود شرایط راه های شهرستان در هر سه حوزه مورد مطالبه مردم و درخواست مسئولان شهرستان از مقامات استانی و کشوری است.
وی با بیان اینکه راه های ارتباطی و مواصلاتی از مولفه های توسعه هر منطقه به شمار می رود، گفت: جمع بندی های لازم در خصوص راه های مواصلاتی شهرستان میانه انجام پذیرفته و مهمترین مسائل و مشکلات این حوزه احصاء شده است.
مشایخی با بیان اینکه برنامه ریزی های انجام شده در سال اخیر در قالب کمیته برنامه ریزی شهرستان برای احداث راه ها، رسیدگی به وضعیت جاده ها با نصب علائم جاده ای، خط کشی، رفع نقاط حادثه خیز، بهسازی و روکش آسفالت برخی نقاط مهم جاده ها انجام شده است، افزود: در کنار این برنامه های مصوب، اعتباراتی از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری با محوریت هزینه کرد معاونت استانداری و فرمانداری ویژه میانه اختصاص یافته و واریز آن اعتبارات ادامه دارد که در قالب آن راه روستاهای فاقد دهیاری احداث می شود.
وی ادامه داد: از این اعتبار می توان برای کارهای عمومی روستاها از قبیل آب شرب، آب کشاورزی، راه روستایی و نظایر چنین پروژه ها بهره برد که با توجه به اولویت بندی موارد و مشکلات و در رأس آن راه روستایی، توانسته ایم احداث راه 20 روستا را در بخش های چهارگانه شهرستان میانه که تاکنون هیچگونه احداث راهی در انها انجام نگرفته بود، انجام دهیم.
فرماندار ویژه میانه، روستاهای داش آلتی، زرشلو، اله داد، خلیفه کمال، کریم آباد، قواق عمولر، برزق، سلیمانلو، باغبانان علیا، باغبانان سفلی، قاراب علیا، قاراب سفلی، سورنا کهل و فراحیه، قلعه سنگ، اکبرآباد، بجوان، گنگدیک را از جمله روستاهایی برشمرد که عملیات احداث راه آنها در قالب 11 پروژه از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به اتمام رسیده است.
وی به پیگیری های شهرستان از وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اشاره کرد، گفت: به تبع همین پیگیری ها معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل نگهداری راههای وزارت راه و مدیرکل راههای روستایی وزارت راه با حضور در شهرستان میانه، موارد درخواستی را از نزدیک مشاهده و تایید کرده اند.
فرماندار میانه ادامه داد: برنامه آسفالت راه های احداث شده 20 روستای فاقد دهیاری نیز با اعتبارات لازم از محل وزارتخانه مربوطه در شرف اجراست؛ همچنین از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری، تامین آب شرب و آب کشاورزی 5 روستا را با مشارکت مالی مردم در دست اقدام داریم.
مشایخی، بهبود وضعیت ورودی های میانه از سمت زنجان و تبریز را از دیگر برنامه های حوزه راه شهرستان برشمرد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده از مبادی استانی با اجرای مناقصه محدود، پیمانکار پروژه مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی پروژه برای بازسازی با زیرسازی اساسی ورودی های میانه آغاز خواهد شد.
وی اصلاح اساسی و اصلاح قوس 6 کیلومتر از محور میانه-هشترود، شانه سازی، افزایش تعداد خطوط در مسیر میانه تا سه راهی روستای آونلیق در محور میانه-ترک، اتمام 80 درصد عملیات عمرانی محور میانه-فیروزآباد در جهت تکمیل کریدور اتصال غرب به شمال کشور را از دیگر برنامه های در حال اجرای حوزه راه میانه برشمرد.
وی ادامه داد: در محورهای روستایی نیز احداث و تکمیل راه گاوینه رود-آونلیق و احداث پل رودخانه نقلان رود، احداث و تکمیل راه یونیک-گنجگاه، روکش آسفالت مسیر ترک به آوین و روکش آسفالت روستای آونلیق به ایشلق را در برنامه داریم که در آستانه اجرایی شدن است.
شهرستان میانه با 180 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب تبریز واقع است.
7231 /3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.