به گزارش ایرنا، سید محمدرضا موالی زاده روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در ارومیه افزود: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت سلامت و نشاط اجتماعی، آسیب های اجتماعی، دین و فرهنگ از جمله سرفصل های تدوین شده شورای فرهنگ عمومی کشور است.
وی ادامه داد: خردورزی و استدلال گرایی، روح ملی و شخصیت گرایی، ایثار و شهادت، جوانان و ظرفیت های آنان، معرف فرهنگ، محیط زیست، معماری و شهرسازی و فضای مجازی از دیگر برنامه های شورای فرهنگ عمومی است.
وی افزود: روح و بن مایه تمامی برنامه های شورای فرهنگ عمومی کشور مقابله با جنگ نرم به شمار می رود زیرا ریشه و پیش نیاز تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، تقویت بخش فرهنگ است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: هر چقدر پاسخ های یک جامعه نسبت به رویدادی همگن تر و یک صدا تر باشد، آن جامعه در بخش تقویت فرهنگ عمومی کشور موفق تر عمل کرده است.
وی ادامه داد: فرهنگ عمومی هر کشور بیانگر شناسنامه باورها و عقاید جمعیت آن کشور است و مختصات رفتاری یک جامعه را مشخص می کند.
وی اضافه کرد: اصحاب رسانه در این بین می توانند به عنوان بازوان شورای فرهنگ عمومی نقش موثر و غیرقابل انکاری را در تقویت فرهنگ عمومی داشته باشند.
وی افزود: فرهنگ، ظرفیت های غیرقابل انکاری در حل مسایل و موضوع های مختلف جامعه دارد و باید از بحث های کلی و ذهنی به سمت مباحث میدانی و عملی حرکت کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به فعالان این حوزه در کشور، گفت: بیش از 10 هزار نفر در شوراهای فرهنگ عمومی کشور مشغول فعالیت هستند.
موالی زاده با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی یک شورای سیاستگذار است، گفت: این شورا به صورت شبکه مویرگی در تمامی استان ها فعالیت می کند و این ظرفیت قابل توجهی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.
وی ادامه داد: افزایش گستره فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی باعث می شود که افراد نخبه و کاربلد بیشتری وارد عرصه کار و خدمت شوند و در این صورت اثر گذاری شورا افزایش می یابد.
وی بیان کرد: حوزه فرهنگ عمومی حوزه ای تزیینی نیست و این نگاه باید تغییر کند زیرا این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی یک کار زودبازده نیست، گفت: زیربنای یک جامعه پیشرفته و اخلاقی توجه به عنصر ممتاز فرهنگ است زیرا فرهنگ بر همه حوزه ها موثر بوده و حصول نتیجه نیازمند عزم همگانی و صبر و تحمل است.
به گزارش ایرنا دبیر شواری فرهنگ عمومی کشور در روز جاری با سفر به ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان حضور یافت و با استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز دیدار کرد.
شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران بوده و رییس این شورا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و جلسات آن در استان ها نیز به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.