اصغر عبدی فر روز چهارشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی موثق تر از فضای مجازی در کسب اطلاعات و افزایش اندوخته های علمی است.
وی افزود: بدلیل دسترسی آسان و ارزان، فضای مجازی که تاثیرگذاری کمتری نسبت به کتاب دارد توانسته گوی سبقت را از کتاب در جامعه بگیرد.
به گفته وی، بیشترین علت پیشروی فضای مجازی در زندگی خانواده های ایرانی به عدم فرهنگسازی نهادها و دستگاه ها باز می گردد ضمن اینکه پدر و مادرها ابتدا خود و سپس فرزندان باید به سمت کتابخوانی سوق پیدا کنند.
عبدی فر اضافه کرد: نهادها و دستگاه ها باید با حمایت های بیشتر از ناشران و نویسندگان برای کاهش قیمت تمام شده کتاب، قدرت رقابت پذیری کتاب از فضای مجازی را افزایش دهند.
مسئول بسیج رسانه کردستان با بیان اینکه تقویت کتاب به منزله عدم استفاده از فضای مجازی نیست، گفت: استفاده از امکانات و ابزارها راهی برای آرامش و آسایش بشر است اما نباید امکانات جدید باعث به حاشیه راندن فرهنگ های رفتاری گذشته باشند.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان روز یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان و مردم فرهنگ دوست این استان روز 13 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر فرصت حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان را یافتند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) 2 هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
بازدید کنندگان از نمایشگاه می توانند از طریق آدرس www.icfi.ir/fa/book و با جستجوی اسم نویسنده، کتاب یا دسته بندی موضوعی، ناشر و محل عرضه آن در نمایشگاه را پیدا کند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.