شاهین حق شناس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجاجی که تا بحال موفق به دریافت فیش قربانی نشده اند، می توانند با ورود به سامانه رزرو حج / reserve.haj.ir / نسبت به پرداخت هزینه قربانی خود و دریافت فیش اقدام کنند.
وی ادامه داد: سهمیه هر نفر یک قربانی به مبلغ چهار میلیون و 920 هزار ریال است و زائران باید تصویر رسید پرداختی را تا پایان عملیات، نزد خود نگهداری کنند.
وی بیان کرد: زائرانی که تا زمان اعزام نتوانند نسبت به تهیه فیش اقدام کنند می توانند در عربستان معادل ریالی سعودی را به ستاد مستقر در عربستان واریز و فیش قربانی خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه فیش های صادره دارای نام زائر و شماره سریال است، گفت: مدیران کاروان ها نیز پس از انجام مناسک حج در روز عید قربان در قربانگاه حضور داشته و با ارایه هر فیش بنام هر زائر، قربانی حجاج را انجام می دهند.
جانشین سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی ادامه داد: مسوول اجرای قربانی کاروان در زمان اجرای عملیات، مدیر کاروان و مسوول شرعی قربانی نیز روحانی کاروان است و به غیر از این نفرات در هر سالن قربانی نیز یک نفر ناظر شرعی حضور می یابد.
به گزارش ایرنا امسال حدود 65 نفر به عنوان ذبح کننده از ایران برای ذبح قربانی حجاج کشورمان حضور می یابند و این فرآیند به صورت بهداشتی و شرعی انجام می گیرد.
همه ساله موسم حج در ماه ذیحجه انجام می شود و میلیون ها زائر از کشورهای مختلف دنیا برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.