فرامرز بابایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه 40 نفر هم به عنوان عوامل اجرایی برای خدمت رسانی به زائران اعزام خواهند شد.
افزود: در مجموع امسال 12 کاروان از استان اعزام می شوند، در حالی که سال گذشته 10 کاروان با یکهزار و 330 زائر به حج تمتع اعزام شده بودند.
وی اظهار کرد: سازمان حج و زیارت با متمرکز کردن مدیریت حج در عربستان در بخش پخت و توزیع غذا، حمل و نقل زائر و سایر موارد باعث شده وظایف مدیر کاروان سبک شده و بیشتر مسائل نظارتی را پیگیری کنند.
مدیر حج و زیارت استان زنجان تاکید کرد: میانگین سنی مدیران و عوامل اجرایی کاروان زنجان نسبت به سایر استان ها بسیار پایین بوده و تلاش کرده ایم این مولفه مهم را در کادر اجرایی حفظ کنیم.
میانگین سنی عوامل اجرایی استان زنجان 47 سال و میانگین سنی اکثر استان ها بیش از 60 سال است.
وی اضافه کرد: با تمهیداتی که برای رفاه حال زائران زنجانی اندیشیده ایم، سطح رفاه هتل ها را بالا برده و کیفیت خدمات را افزایش داده ایم.
بابایی اظهار کرد: نباید مردم و زائران عتبات و حج دچار روزمرگی شده و فقط از بعد مالی به مسائل نگاه کنند، باید نگاه متقاضیان را به مسئله کیفیت خدمات و رفاه در عراق یا عربستان تغییر دهیم.
مدیر حج و زیارت استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 70 درصد امورات حج مربوط به زائران استان زنجان حل شده و مابقی نیز در مرحله اجرایی شدن است.
وی گفت: هنوز تکلیف مسئله هندلینگ (پشتیبانی از حمل و نقل بار هواپیما) ایستگاه پروازی استان زنجان حل نشده و در حال رایزنی در سطح مقامات بالای بین سازمانی با شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما) هستیم.
به گزارش ایرنا، اعزام حجاج ایرانی از روز بیست و ششم تیرماه ۹۷ آغاز می‌شود.
مطالبه 40 هزار دلاری شرکت هواپیمایی ایران ایر برای ارایه خدمات در فرودگاه زنجان مشکلاتی را برای اعزام زائران حج تمتع این استان بودجود آورده است.
اگر ایران ایر تا زمان عقد قرارداد نهایی با شرکت سعودی، از خواسته خود عقب نشینی نکند، علاوه بر از دست رفتن ایستگاه پروازی فرودگاه زنجان، زائران نیز باید از فرودگاه تهران یا تبریز اعزام شوند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.