کمال پرهیزگار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت تعداد پروازهای خارجی نیز با تعداد 332 مورد رشد 20 درصدی را نشان می دهد.
وی با اشاره اینکه تعداد کل پروازهای این فرودگاه در سال گذشته 2 هزار و 678 مورد بود، اظهار کرد: 2 هزار و 888 پرواز در 9 ماهه سال جاری از این فرودگاه انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 7.5 درصدی روبرو بوده است.
وی ادامه داد: با این تعداد پرواز 357 هزار و 204 مسافر جابجا شده‌اند که در مقایسه با 9 ماه سال گذشته با 306هزار و 47 مسافر 14.3 درصد رشد کرده است.
وی با اشاره به اینکه فرودگاه ارومیه مجهز به دستگاه های ناوبری پیشرفته، ایمن و استاندارد است، بیان کرد: فرودگاه ارومیه و زیر ساخت های آن در حال توسعه در جهت پاسخگویی به نیازهای مسافران و شرکت های هواپیمایی است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 3 فرودگاه در شهرستان های خوی، ارومیه و منطقه آزاد ماکو است.
تعداد پروازهای هفتگی از فرودگاه های استان 78 مورد است که بیشترین تعداد پرواز ها به مقصد تهران انجام شده و مقاصد پروازهای خارجی عراق، ترکیه و عربستان است.
فرودگاه ارومیه رتبه 15 در جابه جایی مسافر در پروازهای داخلی و رتبه 11 در پرواز های بین المللی در بین فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را داراست.
8135/ 2093
** خبر: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.