معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: رعایت الزامات فنی و ضوابط و آیین نامه ها در ساخت پروژه های عمرانی برای کاهش میزان آسیب پذیری در مقابل زلزله باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، تقی کهوریان در دهمین جلسه شورای فنی استان اظهارکرد: کشورمان ایران کشوری لزره خیز بوده و زلزله های اخیر نیز هشداری جدی است تا با جدی گرفتن الزامات، ضوابط وآیین نامه ها ساخت بناها و تاسیسات و نظارت جدی برمراحل ساخت با کاهش میزان خطرپذیری اماکن دولتی ، عمومی و بخش های خصوصی از افزایش تلفات جانی و مالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده ۳۷ درصد جمعیت کشوردربافت های فرسوده و ناکارآمد میانی شهرها و حاشیه ها زندگی می کنند افزود:این مناطق ۲۲ درصد وسعت شهرها را به خود اختصاص داده اند که باید در ستادهای بازآفرینی موضوع مقاوم سازی این مناطق بطور جدی در دستور کار قرارگیرد.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه شورای فنی در خصوص تدوین الزامات فنی و نظارت بر اجرا در طرح های عمرانی مسئولیت جدی دارد اظهارکرد: رعایت الزامات فنی، اجرای درست مراحل ساخت و کنترل و ارزیابی آن و استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد در پروژه های عمرانی ضروری است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.