محمد قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه نخست سالجاری 846 پرواز مسافری و غیر مسافری از فرودگاه زنجان به مقصد مشهد انجام شده است.
به گفته وی، از این تعداد پروازها 826 مورد غیر مسافری و 38 مورد نیز مسافربری بوده است.
مدیر فرودگاه زنجان تعداد پروازهای سه ماهه نخست سال گذشته را 672 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 624 پرواز غیرمسافری و 48 پرواز مسافربری بود.
قاسمی، از افزایش 67 درصد مسافران هوایی از این فرودگاه خبرداد و گفت: طی سه ماهه نخست سالجاری چهار هزار و 622 نفر از طریق هوایی به مقصد مشهد سفر کرده اند که این رقم طی مدت مشابه سال گذشته سه هزارو 117 مورد بود.
وی به جابجایی بار از فرودگاه زنجان به مشهد اشاره کرد و یادآورشد: سه ماهه نخست سالجاری 29 هزار و 875 کیلوگرم بار از این فرودگاه جابجا شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 23 هزار و 681 کیلوگرم بود.
مدیرفرودگان زنجان افزود: طی سه ماهه نخست امسال جابجایی بار از این فرودگاه نیز افزایش 79 درصدی داشته است.
به گزارش ایرنا، فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع داخلی به شمار می رود که در مرکز استان زنجان واقع شده و هم اکنون در هفته چهار پرواز از زنجان به مشهد و برعکس انجام می شود.
این فرودگاه از سال 1390شروع به فعالیت کرده است که در زمان حاضر پروازهای فرودگاه زنجان به مقصد مشهد انجام می شود.
از سال 79، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی اردیبهشت 91 نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان برای انجام حج عمره انجام شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.