محمد قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروازهای حج تمتع از زنجان به مدینه از مرداد امسال آغاز خواهد شد.
وی یادآورشد: اعزم یک هزارو 280 نفر از زائران به مدینه در قالب چهار یا پنج پرواز انجام خواهد شد.
مدیر فرودگاه زنجان گفت: قبل از سال 91 و شروع فعالیت این فرودگاه سفرهای حج عمره و تمتع این استان از فرودگاه های تهران و تبریز انجام می شد.
قاسمی تاکید کرد: اعزام زایران حج تمتع به کشور عربستان از طریق فرودگاه زنجان موجب شده تا این مسافران و همراهان آنها سختی های طی چندین ساعت راه زمینی برای رسیدن به فرودگاه های سایر استان ها را متحمل نشوند و از سوی دیگر در کاهش سوانح جاده ای نیز تاثیر قابل توجهی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: با بهبود روابط بین ایران و عربستان، استقبال شهروندان استان زنجان و تلاش های مسئولان امکان برقراری پروازهای فرودگاه زنجان به حج عمره نیز فراهم خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع داخلی به شمار می رود که در مرکز استان زنجان واقع شده و هم اکنون در هفته چهار پرواز از زنجان به مشهد و برعکس انجام می شود.
این فرودگاه از سال 1390شروع به فعالیت کرده است که در زمان حاضر پروازهای فرودگاه زنجان به مقصد مشهد انجام می شود.
از خردادماه سال 92، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی اردیبهشت 91 نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان برای انجام حج عمره انجام شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.