علیرضا رفیع پور روز چهارشنبه در بازدید از قرنطینه مرزی بازرگان در آذربایجان غربی افزود: پست های قرنطینه ای به عنوان ناظران سازمان دامپزشکی کشور بوده و نظارت دقیق بر محموله های دامی و فرآورده های خام دامی را در جهت تردد نکردن دام های غیر مجاز و فراورده های یاد شده به منظور تامین سلامت و بهداشت عموم مردم در دستور کار دارند.
وی ادامه داد: تلاش های مستمر رئیس شبکه دامپزشکی، همکاران و پرسنل در پست قرنطینه مرزی بازرگان، نشان دهنده وجدان کاری و علاقه مندی به امنیت اقتصادی، امنیت غذایی و توسعه تجارت است.
وی افزود: داشتن اخلاق حرفه ایی و روحیه جهادی نسبت به تامین مقوله امنیت اقتصادی، امنیت غذایی و تعیین نقش و جایگاه دامپزشکی در جامعه و زندگی روزمره عموم لازمه کار در قرنطینه های مرزی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با قدردانی از اقدامات پرسنل قرنطینه ای استان گفت: کارکنان این بخش در زمینه صدور گواهی حمل دام و طیور صادراتی و وارداتی، ترانزیتی و فرآورده های خام دامی و سایر محموله های مرتبط دامی با توجه به اهمیت این عملیات در پست های قرنطینه ای لازم است تا دقت و تلاش مضاعفی داشته باشند.
به گزارش ایرنا قرنطینه به عنوان یکی از ارکان‌ مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های آن است و نقش مهمی در جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین ایفا می کند.
مقابله با ورود دام‌های قاچاق و تشخیص دام‌ها و طیور زنده بومی منطقه از غیر بومی برای پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری از شاخص‌های پست قرنطینه دامپزشکی به شمار می رود.
6 واحد قرنظینه دامی در مرزهای بازرگان، پلدشت، سرو، رازی خوی، تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت آذربایجان غربی به صورت شبانه روزی فعالیت می کند؛ در این واحدها صادرات، واردات، ترانزیت فرآورده های خام دامی و دام زنده با تجهیزات به روز کنترل می شود.
7125/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.