رضا حسینی روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان آژانس توسعه شرق آناتولی وابسته به وزارت تجارت ترکیه افزود: حمل و نقل، گردشگری، سرمایه گذاری های مشترک، آموزش و پزشکی زمینه های مناسبی برای توسعه همکاری های دو جانبه است.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی قابلیت های بسیار زیادی در این حوزه ها دارد و می توان از ظرفیت سرمایه گذاران ترک در این حوزه ها به خوبی بهره برد.
وی بیان کرد: باید کارگروه های مشترک با حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی 2 طرف تشکیل شود که این امر می تواند در سرعت بخشیدن به اجرای طرح های همکاری موثر باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی همچنین در دیدار با اعضای یک شرکت حمل و نقل ترکیه ای گفت: می توان خط هوایی حمل و نقل محصولات کشاورزی /کارگو/ در فرودگاه بین المللی ارومیه ایجاد کرد که این امر نیازمند ایجاد مقدمات لازم است.
در این دیدار اعضای شرکت ترکیه ای نیز آمادگی خود را برای انجام همکاری های مشترک برای راه اندازی این خط در فرودگاه ارومیه اعلام کرد.
حسینی در دیدار با هیات سرمایه گذار پرتغالی نیز بر استفاده از سرمایه این هیات و تجربه های آن به ویژه در زمینه فناوری های نوین، صنایع غذایی، کشاورزی و گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به ابراز علاقمندی این هیات، زمینه های سرمایه گذاری احصا می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی تنها استان مرزی کشورمان با شرق ترکیه است و با چهار استان Hakari، Van، Agri و Igdir هم مرز است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.