به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، یک هیات سرمایه گذاری از کشور پرتغال امروز با حضور در محل استانداری با رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی دیدار کرد.

این هیات سرمایه گذاری که در زمینه های فناوری های نوین، صنایع غذایی، کشاورزی و گردشگری تخصص دارد علاقمندی خود را به فعالیت و سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی اعلام نمود.
در این جلسه با دستور معاون امور اقتصادی استاندار مقرر شد اطلاعات کاملی از پتانسیل ها، قابلیت ها و مشوق های سرمایه گذاری استان به هیات سرمایه گذاری پرتغالی ارائه شود و هیات پرتغالی نیز زمینه علاقمندی خود برای فعالیت در استان را اعلام کند.

همچنین یک هیات سرمایه گذار ترکیه ای هم امروز با حضور در محل استانداری با رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی دیدار نمود.

در این دیدار طرفین در خصوص راه اندازی خط هوایی حمل و نقل محصولات کشاورزی ( کارگو) در فرودگاه بین المللی ارومیه بحث و تبادل نظر نمودند.
شرکت ترکیه ای در این دیدار آمادگی خود را برای انجام همکاری های مشترک برای راه اندازی کارگو در فرودگاه ارومیه اعلام نمود و مقرر شد توافقات و تفاهم نامه های اولیه در این خصوص انجام گیرد.

گفتنی است برخی کشورها متقاضی محصولات تولیدی استان از جمله سیب درختی هستند که به دلیل مسافت طولانی امکان صادرات وجود ندارد و با اتخاذ این تصمیم گام های مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی استان برداشته می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 955684
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.