مجید علیوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعتبار ابلاغی از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال جاری را 494 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود 19.1 درصد از متقاضیان دریافت تسهیلات به میزان 40 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی افزود: با استفاده از این تسهیلات به ترتیب 55 دستگاه انواع تراکتور، یک دستگاه کمباین و 75 دستگاه انواع ادوات دنباله بند توسط متقاضیان خریداری شده است.
علیوند با اشاره به پرداخت 70 میلیارد ریال تسهیلات در بخش زراعت برای خرید 72 دستگاه ادوات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون، بیان کرد: در این مدت در بخش باغ و گلخانه نیز برای خرید 11 دستگاه ادوات مکانیزاسیون، 82 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اعلام اینکه ضریب سطح مکانیزاسیون استان 1.63 اسب بخار در هکتار است، گفت: کشاورزی آذربایجان غربی با رسیدن به این سطح از مکانیزاسیون از بابت نیروی محرکه در سطح کشور وضعیت مناسبی دارد.
رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ادوات دنباله بند بخش کشاورزی در اجرای عملیات مکانیزه مورد نیاز محصولات زراعی و باغی تأثیر شگرفی دارد.
علیوند با بیان اینکه افزایش بهره وری موجب مصرف انرژی، بذر و سایر نهاده می شود، افزود: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.
به گزارش ایرنا از مجموع 118 میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود 6 میلیون تن در آذربایجان غربی و در سطح 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می شود؛ عمده ترین تولیدات این استان نیز شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.