سیدحسن میرعماد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ضریب نوسازی ادوات کشاورزی استان در پایان سال گذشته 1.87 درصد بود است که این ضریب برای سال 96 به بیش از 2.5 درصد رسید.
وی اظهارداشت : یکی از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مقابله با هدر رفت آب و انرژی و وقت در بخش کشاورزی است و این امر در سایه مکانیزاسیون محقق می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی و رونق تولید از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در دو بخش عمده تولیدی یعنی کشاورزی و دامداری در سطح استان در سال 96 است.
میرعماد از افزایش تولیدات کشاورزی در سطح استان سمنان در سال 96 خبر داد و افزود: افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان، افزایش ضریب بهره وری در راستای استفاده ادوات کشاورزی و سامانه های نوین و بهره گیری از کارشناسان و پژوهشگران کشاورزی، بهره گیری از علوم نوین و سیستم های آبیاری، سموم مناسب وتغییر الگوی کشت، تامین بذر مناسب، توسعه نظام و ترویج با کمک جوانان تحصیل کرده و متخصص در روستاهای استان از عوامل مهم افزایش تولید کشت در واحد سطح بوده است.
وی ادامه داد: افزایش تولید و توسعه کشاورزی در راستای مدیریت بهبود مصرف بهینه آب تحقق می یابد و در این زمینه نیز اقدامات ترویجی خوبی صورت گرفته می شود.
مقدار زمین های کشاورزی استان سمنان 198هزار هکتار و تعداد بهره برداران این بخش هم 44 هزار نفر است.
میزان تولیدات کشاورزی استان سمنان در مجموع بیش از یک میلیون و 660 هزار تن است که شامل 331 هزار تن تولیدات باغی و 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
تولیدات محصولات گلخانه ای در استان سمنان 15 هزار و 29 تن است که با توجه به کویری بودن و کمیود منابع آبی، توجه به تولیدات گلخانه ای یکی از راه های برون رفت از مشکلات فعلی بخش کشاورزی سمنان است .
همچنین بیش از یک میلیون و 604 هزار راس دام سبک و 104 هزار و 970 راس دام سنگین در این استان وجود دارد.
تعداد مرغداری های استان سمنان 460 واحد است که از این تعداد 401 واحد تولید کننده مرغ گوشتی است.
7339/6026/ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.