اکبر حسن بگلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و به تبع آن افزایش مصرف برق و همچنین کاهش تولید برق نیروگاه های برق آبی کشور به دلیل کاهش نزولات آسمانی، لازم است همه مشترکان برق برای کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار تابستان از ساعت 12 تا 16 حداکثر همکاری را با شرکت توزیع برق داشته باشند تا شاهد ناپایداری و خاموشی‌ در شبکه برق نباشیم.
وی با بیان اینکه مشترکان اداری و خانگی موظف هستند تا در ساعات اوج بار برق مصرفی خود را کاهش دهند، ادامه داد: ادارات دولتی باید از ساعت 12 تا 16 حداقل 10 درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند.
وی ادامه داد: در راستای مدیریت مصرف، روشنایی نصف لامپ‌های موجود در ساختمان‌های اداری به ویژه در ساعات اوج بار باید خاموش و یا از سرپیچ چراغ شل شود و سیستم سرمایشی در ساعات اوج بار روز خاموش و یا با حداقل مصرف به کار گرفته شود.
حسن بگلو بیان کرد: مسوولان ادارات به تعویض و تبدیل تمامی لامپ های موجود پرمصرف و نیمه سوخته با لامپ های ال ای دی و پربازده اقدام و جهت کاهش مصرف برق سالن های همایش، جلسات و همایش های اداری را قبل از ساعت 11 برگزار کنند.
به گزارش ایرنا با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.
وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق در بین مشترکان را به خود اختصاص می دهند؛ طبق بررسی ها سالانه 20 هزار مگاوات برق در این سیستم ها در کل کشور مصرف می شود که رقم بسیار زیادی است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.